Издание за маркетинг, реклама и финанси.

4 урока, които не те учат в краудфъндинг училището

,
1.29K 0
Начало » 4 урока, които не те учат в краудфъндинг училището

Краудфъндинга продължава да набира сила през последните години и според последното изследване на Market Wired има над 1250 сайта за групово финансиране в световен мащаб. Отново според това проучване, средствата чрез подобни платформи събрани до края на 2015 година надхвърля 30 милиарда долара. Интересно е да се спомене, че краудфъндинга като метод за финансиране спокойно се конкурира с големите компании за рисков капитал.

Избрано: Свали нашата електронна книга за груповото финансиране – “Краудфъндинг 101”

Най-популярните платформи си остават и първите, които стартирали, а това са Kickstarter и Indiegogo. Разбира се има и други добри сайтове, които могат да ти свършат полезна работа при финансиране на следващият ти проект.

В допълнение към финансирането, добрата новина е, че всички тези платформи предоставят възможност на предприемачите да усъвършенстват своите маркетингови стратегии, да получат качествена обратна връзка от своите клиенти и да подобрят видимостта си за другите видове финансиране.

Докато всичко това изброено дотук е доста добре за предприемачите, то не значи, че всичко свързано с краудфъндинга е розово. Не значи, че всеки проект, който предложиш за финансиране ще достигне до целта си. Има доста предизвикателства, пред които ще се изправиш, когато предприемеш подобен ход, използвайки метода на групово финансиране. Тук съм подбрал няколко урока за краудфъндинга, които трябва да имаш предвид преди да се метнеш в дълбокото.

Не подценявай стойността на финансирането, което трябва да търсиш

Едно от предимствата на професионалните инвеститори е да знаят горе-долу колко средства могат да им струват техните маркетинг стратегии, инвентар и персонал. Понижаването или завишаването на търсените средства могат да убият доверието в теб и проекта ти. Ако не знаеш колко точно средства ще са ти необходими за успешното финансиране на идеята е нужно да се допиташ до опитни финансови съветници.

Бъди готов за комуникация с множеството от неопитни инвеститори

Всеки предприемач знае колко е трудно да се комуникира с повече от един инвеститор. С краудфъндинга, това число може да достигне до стотици. Всеки от тези хора има определени очаквания и иска определени резултати.

Наличието на бизнес план е задължително

Много нови предприемачи вярват в мита, че един бизнес план не е толкова необходим и може да бъде пропуснат, когато се използва краудфъндинг като метод за финансиране. Всъщност наличието на подобен план е от изключително голяма важност и може да донесе само до плюсове в набирането на средства.

Бъди внимателен за своята интелектуална собственост

Краудфъндинг платформите нямат споразумения за справяне с евентуалните проблеми около интелектуална собственост. При наличието на големи маси от потенциални инвеститори, не може да се предвиди кой може евентуално да открадне идеята ти и да я реализира, ако ти не успееш първи.

Заключение

Въпреки всичко, трябва да се знае, че краудфъндинга като метод за финансиране ще продължи да съществува дълго време. Груповото финансиране все още е привлекателен метод за инвеститорите и бизнесите, които търсят свежи идеи. Но, както всяка възможност и тази крие много подводни камъни.

Шансовете за успех са 50 на 50. Много от стартъпите използващи подобни платформи за групово финансиране не успяват да постигнат целите си дори и със събраните средства. При наличието на подобни шансове не можеш да позволиш да се правят подобни грешки с твоя проект. Грешките, които другите правят трябва да бъдат урок и за теб!

Коментирай

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.