Миналия понеделник (20-ти май) приключи едно от най-успешните телевизионни продукции в историята – Игра на Тронове.
В борбата за трона видяхме как Бран Несломения става крал и Даенерис Таргариен бива убита в обрат на съдбата, който предизвика смесени реакции – повече от един милион зрители са подписали петиция за осмия сезон.
Независимо дали искаш да подчиниш продуцентите в стила похода на срама на Церсей или на кралицата на Севера, не може да се отрече, че беше създадена някаква зрелищна дейност около шоуто.
В тази статия споделяме няколко от най-интересните реклами и колаборации свързани с „Игра на Тронове“
Johnnie Walker става бял
Diageo си сътрудничи с HBO, за да пусне вариант на Johnnie Walker – White Walker с ограничено количество вдъхновено от зомби подобните герои в шоуто. Бутилката на лимитираната серия напомня на Замръзналия север откъдето идва Краля на Нощта заедно със своята армия.
Диваци седящи на трона
Алди се включи в екшъна преди финалния сезон на шоуто Игра на Тронове, която се свърза с дългогодишната кампания „Подобни марки“ на бранда. В забавния откъс от McCann UK „Game on Thrones“ разкриват двама герои от диваците, които играят шах на кралските си „тронове“, като сравняват маркови тоалетни рула със собствената Aldi.
Както казва Алди: „Избирането на твоята лоялност може да бъде опасна игра, но не и когато става въпрос за тоалетна ролка.“
Всички мъже трябва да умрат – или поне да вечерят
За да отбележи пускането на четвъртия сезон на Blu-ray и DVD, HBO изгражда pop-up ресторант. „Всички мъже трябва да вечерят“ е създадена, за да прилича на малката среща на съвета в „Кралски Чертог“. За разлика от предишната смъртоносна вечеря в шоуто, гостите бяха посрещнати с ястия, коктейли и забавления вдъхновени от Вестерос.
Тридневното събитие се проведе в хотел Andaz на улица Лондон в Ливърпул през 2015 година. HBO привлече специалисти по pop-up ивенти – Wandering Chef и Grosvenor Mixologists, за да реализират събитието.
Нищо не знаеш, John Dough
Вдъхновен от героя Горещата Баничка, Deliveroo си партнира с актьора Бен Хоки, за да отвори пекарня. Феновете можеха да купят хляб с формата на вълчище – като този на Горещата Баничка, който опича подобен за Аря Старк – за един паунд преди седмия сезон на шоуто.
Кръв за Трона
Преди последния сезон, HBO предизвика феновете на Game of Thrones да докажат своята преданост, като помогнат да се сложи край на недостига на кръв по света. Кампанията „Bleed for the throne“ на HBO в партньорство с Американския червен кръст включваше шест дни съгласувани дарения от феновете в САЩ.
Партньорството започна с невероятен опит на фестивала South by Southwest тази година. Феновете, които дариха кръв получиха изключителна тениска „Bleed for the throne“ в знак на признателност от организаторите. Кампанията беше организирана от нюйоркската агенция Droga5.
Време е за обяд
Когато става дума за задържане на тълпа, има само един човек, който да си свърши работата. KFC отдаде почит на шестия сезон на Игра на Тронове, когато зрителите най-накрая разбират смисъла на името на Ходор, като привлича актьора Кристиан Найрн, за да спре гладна орда от клиенти.
Hodor е служител на KFC в „Lunchtime is coming“ от Bartle Bogle Hegarty. Той крещи отново и отново, повтаряйки „Пиле с пържени картофи“, като фразата се превръща в „Пиле с ориз“, новата здравословна възможност на KFC.
Определено „Игра на Тронове“ ще липсва на всички фенове, въпреки големите недоволства около последния сезон на сериала. Той все пак си остава една от най-касовите продукции на HBO с бюджет от над 15 милиона долара на епизод, а актьорите като Кит Харингтън и Емилия Кларк прибираха по над 1,2 милиона долара хонорар на епизод.