• За нас
  • Контакти
  • SIMpatichno.com
  • Аптраил Халил
  • Спортни стоки
  • Ревю на Palms Bet
  • Намери си работа днес
  • Новини от Варна
MarketKing.bg
  • Маркетинг
    търсене на изтекли домейни

    Как да използваме изтекли домейни за SEO?

    Female Marketing Expert Using Laptop

    Сегментиране, таргетиране и позициониране – наръчник на маркетолога

    5 нокаут маркетингови стратегии, които да вземем от UFC

  • Реклама
    топ YouTube реклами за 2020 година

    Топ 10 най-гледани реклами в YouTube за 2020 година

    Кока-Кола

    Най-новата реклама на Кока-Кола ще те разплаче

    New York street during daytime

    10 билборда, които биха те накарали да спреш на магистралата

    Защо новата реклама на Nike е маркетингов шедьовър

  • Финанси
    Марк Кубан в Shark Tank

    Златните финансови съвети на Марк Кубан. Ето как да ги максимизираш!

    A silhouette of crude oil and natural gas in Northwest Oklahoma. silhouette

    Момчетата от Есекс: Как девет търговци печелят 660 милиона долара с отрицателната цена на петрола

    рефинансиране

    Рефинансирането – колко пари можем да спестим

    Dwelling, buying home, real estate and ownership concept - handsome man showing his key to new home

    Какво трябва да знаем за ипотечния кредит?

  • Успех
    Уорън Бъфет и съветите за успех и богатство

    10-те правила на Уорън Бъфет за трупане на богатство и успех

    man standing on top of rock mountain during golden hour

    Какво означава да си успешен човек и как да постигнеш успех?

    Какво можем да научим от Ед Катмъл: Геният зад филмите на Disney

    Businessman using laptop computer

    Подобрете маркетинг уменията си с тези пет основни книги

  • Бизнес
    man wearing black t-shirt close-up photography

    7 бизнес богове, на които искаме да приличаме като пораснем

    бизнес имейл бюлетини

    7 бизнес имейл бюлетина, към които да се абонираш веднага!

    Save money - gold coins

    10 причини за премахването на минималната работна заплата

    бизнес книги 2021

    5 бизнес книги, които да прочетеш през 2021 година! Номер 3 е епична!

No Result
View All Result
  • Маркетинг
    търсене на изтекли домейни

    Как да използваме изтекли домейни за SEO?

    Female Marketing Expert Using Laptop

    Сегментиране, таргетиране и позициониране – наръчник на маркетолога

    5 нокаут маркетингови стратегии, които да вземем от UFC

  • Реклама
    топ YouTube реклами за 2020 година

    Топ 10 най-гледани реклами в YouTube за 2020 година

    Кока-Кола

    Най-новата реклама на Кока-Кола ще те разплаче

    New York street during daytime

    10 билборда, които биха те накарали да спреш на магистралата

    Защо новата реклама на Nike е маркетингов шедьовър

  • Финанси
    Марк Кубан в Shark Tank

    Златните финансови съвети на Марк Кубан. Ето как да ги максимизираш!

    A silhouette of crude oil and natural gas in Northwest Oklahoma. silhouette

    Момчетата от Есекс: Как девет търговци печелят 660 милиона долара с отрицателната цена на петрола

    рефинансиране

    Рефинансирането – колко пари можем да спестим

    Dwelling, buying home, real estate and ownership concept - handsome man showing his key to new home

    Какво трябва да знаем за ипотечния кредит?

  • Успех
    Уорън Бъфет и съветите за успех и богатство

    10-те правила на Уорън Бъфет за трупане на богатство и успех

    man standing on top of rock mountain during golden hour

    Какво означава да си успешен човек и как да постигнеш успех?

    Какво можем да научим от Ед Катмъл: Геният зад филмите на Disney

    Businessman using laptop computer

    Подобрете маркетинг уменията си с тези пет основни книги

  • Бизнес
    man wearing black t-shirt close-up photography

    7 бизнес богове, на които искаме да приличаме като пораснем

    бизнес имейл бюлетини

    7 бизнес имейл бюлетина, към които да се абонираш веднага!

    Save money - gold coins

    10 причини за премахването на минималната работна заплата

    бизнес книги 2021

    5 бизнес книги, които да прочетеш през 2021 година! Номер 3 е епична!

No Result
View All Result
MarketKing.bg
No Result
View All Result
Ред Бул енергийна напитка

Невероятни уроци от маркетинга на Ред Бул!

Аптраил Халил by Аптраил Халил
in Маркетинг
0

Те продават само един продукт. Как са се превърнали в такава огромна маркетинг сила?

Въпреки че не е близо до данните за продажбите на Coca-Cola, Pepsi или Starbucks, марката Red Bull е също толкова емблематична като тях.

И така, как една марка, която продава само един продукт, получава същото признание? Какво ги държи над кривата? И може би най-важното, какви са тайните на маркетинговия успех на Red Bull?

Началото

Дитрих Матешиц, австрийски маркетинг директор на производител на паста за зъби, открива за първи път енергийните напитки по време на бизнес пътуване в Банкок. Страдайки от ефектите на дългото пътуване, местните жители го насочват към Krating Daeng, тайландска напитка, която твърди, че повишава производителността и концентрацията. Тогава, въпреки че кофеиновите газирани напитки били популярни в Източна Азия, западният свят не беше виждал много от тях.

Усещайки възможност, Матешиц напуска работата си през 1984 г., като си партнира с производителя на Krating Daeng, за да създаде енергийна напитка за европейската публика.

Въпреки че им отнема три години, за да започнат да продават, оттогава Red Bull се превръща в индустриален мега хит с годишни продажби от 7,5 милиарда долара, над 12 000 служители и присъствие в 171 страни, което прави Матешиц един от най-богатите хора в света.

Маркетинг с лимитиран бюджет

Ако не можеш да си позволиш да спонсорираш събития, създай свои собствени

Подобно на много млади стартиращи компании, Red Bull нямаше ресурси за реклама на телевизионни събития, радиопредавания или реклами на билбордове. Вместо това те решават да създадат свое собствено събитие: Red Bull Flugtag. Грубо преведено като полетен ден, състезанието се състои от „изграждане на самоделни, управлявани от хора летящи машини“ и скачащи от триетажна палуба във водата като място за кацане.

Предвид абсурдността на събитието, големи тълпи започват да се събират, за да станат свидетели на спектакъла и бързо се разнася слух за марката Ред Бул. От създаването си през 1991 г., Red Bull Flugtag привлича огромни маси, като през 2012 г. присъстват рекордните 220 000 хиляди души.

Герила маркетинг

В ранните години на Ред Бул те поставят празни кутии в претъпканите обществени зони, за да създадат впечатлението, че марката е популярна. Предвид големия пешеходен трафик, това е гениален начин да получиш безплатна реклама и да спечелиш известност. Те дори успяват да се насочат към определени групи хора, като оставят консерви в колежите, стадионите или нощните клубове.

Въпреки че тази стратегия е доста противоречива и вероятно неразрешена, вероятно си заслужава хазарта предвид ниската цена и високата потенциална възвръщаемост на инвестицията.

Придържайки се към тяхната ниша

Ред Бул предлагат само един продукт – енергийна напитка.

Разбира се, те имат различни вкусове, но това е всичко. Без смутита, чайове или сокове. Докато Pepsi и Coca-Cola са се разнообразили във различни разновидности (Aquafina и Dasani), спортни напитки (Gatorade и Powerade) и дори храна (само Pepsi), а Ред бул се придържат към това, което правят най-добре.

Докато публично търгуваните компании имат финансов натиск от инвеститорите да се разширяват, подобрят маржовете или да диверсифицират, Red Bull може да си позволи лукса да се придържа към основния си продукт, тъй като те са частна собственост.

Продавай историята, не продукта

Марките, които успешно култивират лоялност на клиентите, не се фокусират само върху наличието на добър продукт. Те внимателно създават разказ, който отива много по-дълбоко, предизвиквайки емоции сред клиентите. Това е лоялност към марката. За Apple това беше „1000 песни в джоба ви“, за Nike – „Просто го направете“, а за Ред Бул – „Дава ви криле“.

Спонсорирането на събития, вариращи от рекордни скокове w Орбита до състезателни автомобили от Формула 1, не е толкова свързано с продажбата на напитки, а по-скоро създаване на силен имидж на марка, който е синоним на приключения, тръпка и адреналин.

Въпреки че крайната цел очевидно е да продава, създаването на истории е това, което дава на Ред Бул предимство пред конкурентите, което им позволява да таксуват като за премиум продукт и да изграждат лоялни последователи.

Намиране на правилното име

Red Bull е основана през 1984 г., но излиза на пазара едва три години по-късно. През това време Матешиц работи върху изграждането на бранда.

Когато за първи път излизат напитки със захар и кофеин, хората ги наричат напитки, безалкохолни напитки или газирани напитки. Pepsi излизат с „Pepsi AM“, докато Coke го наричат „Coca-Cola сутрин“. Въпреки огромните си маркетингови бюджети, никой не е толкова гениален, колкото Red Bull, който измисля термина „енергийна напитка“.

Бихме могли да спорим, че съвременните Пепси кола и Кока-Кола не са предназначени да ти дават енергия. Но в началото на 20-ти век в кока-колата имаше кокаин, който бихме предположили, че е по-енергична от всичко на пазара днес. И все пак никой не го нарича енергийна напитка.

Какво друго можем да си вземем от невероятния маркетинг на Ред Бул?

Въпреки че със сигурност е по-лесно, не се нуждаеш от големи рекламни бюджети, за да продаваш продукта си.

Имай по-голяма кауза от просто „растеж“ или „рентабилност“. Клиентите обичат да се чувстват част от по-голяма общност.

Възможностите са навсякъде. Въпреки че износът не е толкова бляскав, колкото откровените иновации, те със сигурност вършат страхотна работа за Дитрих Матешиц.

Маркетинговите усилия на Red Bull със сигурност са взети от други места, но дали някога ще бъдат надминати?

Tags: дитрих матешиценергийна напиткакока колаколамаркетинг съвети от ред булпепсирастежРед Булрентабилност
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Related Posts

търсене на изтекли домейни
Маркетинг

Как да използваме изтекли домейни за SEO?

Female Marketing Expert Using Laptop
Маркетинг

Сегментиране, таргетиране и позициониране – наръчник на маркетолога

Маркетинг

5 нокаут маркетингови стратегии, които да вземем от UFC

телефонни обаждания през Facebook
Маркетинг

Как да създадеш реклами във Facebook целящи телефонни обаждания?

person sitting on chair holding iPad
Маркетинг

10 супер нелепи фрази, които чувам като маркетолог!

Цитат на Клод Хопкинс
Маркетинг

5 легендарни съвета от богът на копирайтинга Клод Хопкинс

Next Post
Амазон дропшипинг през телефона

Амазон дропшипинг (пълно ръководство за стартиране)

Discussion about this post

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

Последни

  • Златните финансови съвети на Марк Кубан. Ето как да ги максимизираш!
  • Как да използваме изтекли домейни за SEO?
  • 7 бизнес богове, на които искаме да приличаме като пораснем
  • 7 бизнес имейл бюлетина, към които да се абонираш веднага!
  • 10 причини за премахването на минималната работна заплата

Последвай ни

Последвай

  • Бисквитки
  • Общи условия

Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Всички права запазени! 2013-2021 © Създадено с ❤ във Варна!

No Result
View All Result
  • За нас
  • Контакти
  • SIMpatichno.com
  • Аптраил Халил
  • Спортни стоки
  • Ревю на Palms Bet
  • Намери си работа днес
  • Новини от Варна

Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Всички права запазени! 2013-2021 © Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.