• За нас
  • Контакти
  • SIMpatichno.com
  • Аптраил Халил
  • Спортни стоки
  • Ревю на Palms Bet
  • Намери си работа днес
  • Новини от Варна
MarketKing.bg
  • Маркетинг
    търсене на изтекли домейни

    Как да използваме изтекли домейни за SEO?

    Female Marketing Expert Using Laptop

    Сегментиране, таргетиране и позициониране – наръчник на маркетолога

    5 нокаут маркетингови стратегии, които да вземем от UFC

  • Реклама
    топ YouTube реклами за 2020 година

    Топ 10 най-гледани реклами в YouTube за 2020 година

    Кока-Кола

    Най-новата реклама на Кока-Кола ще те разплаче

    New York street during daytime

    10 билборда, които биха те накарали да спреш на магистралата

    Защо новата реклама на Nike е маркетингов шедьовър

  • Финанси
    Марк Кубан в Shark Tank

    Златните финансови съвети на Марк Кубан. Ето как да ги максимизираш!

    A silhouette of crude oil and natural gas in Northwest Oklahoma. silhouette

    Момчетата от Есекс: Как девет търговци печелят 660 милиона долара с отрицателната цена на петрола

    рефинансиране

    Рефинансирането – колко пари можем да спестим

    Dwelling, buying home, real estate and ownership concept - handsome man showing his key to new home

    Какво трябва да знаем за ипотечния кредит?

  • Успех
    Уорън Бъфет и съветите за успех и богатство

    10-те правила на Уорън Бъфет за трупане на богатство и успех

    man standing on top of rock mountain during golden hour

    Какво означава да си успешен човек и как да постигнеш успех?

    Какво можем да научим от Ед Катмъл: Геният зад филмите на Disney

    Businessman using laptop computer

    Подобрете маркетинг уменията си с тези пет основни книги

  • Бизнес
    man wearing black t-shirt close-up photography

    7 бизнес богове, на които искаме да приличаме като пораснем

    бизнес имейл бюлетини

    7 бизнес имейл бюлетина, към които да се абонираш веднага!

    Save money - gold coins

    10 причини за премахването на минималната работна заплата

    бизнес книги 2021

    5 бизнес книги, които да прочетеш през 2021 година! Номер 3 е епична!

No Result
View All Result
  • Маркетинг
    търсене на изтекли домейни

    Как да използваме изтекли домейни за SEO?

    Female Marketing Expert Using Laptop

    Сегментиране, таргетиране и позициониране – наръчник на маркетолога

    5 нокаут маркетингови стратегии, които да вземем от UFC

  • Реклама
    топ YouTube реклами за 2020 година

    Топ 10 най-гледани реклами в YouTube за 2020 година

    Кока-Кола

    Най-новата реклама на Кока-Кола ще те разплаче

    New York street during daytime

    10 билборда, които биха те накарали да спреш на магистралата

    Защо новата реклама на Nike е маркетингов шедьовър

  • Финанси
    Марк Кубан в Shark Tank

    Златните финансови съвети на Марк Кубан. Ето как да ги максимизираш!

    A silhouette of crude oil and natural gas in Northwest Oklahoma. silhouette

    Момчетата от Есекс: Как девет търговци печелят 660 милиона долара с отрицателната цена на петрола

    рефинансиране

    Рефинансирането – колко пари можем да спестим

    Dwelling, buying home, real estate and ownership concept - handsome man showing his key to new home

    Какво трябва да знаем за ипотечния кредит?

  • Успех
    Уорън Бъфет и съветите за успех и богатство

    10-те правила на Уорън Бъфет за трупане на богатство и успех

    man standing on top of rock mountain during golden hour

    Какво означава да си успешен човек и как да постигнеш успех?

    Какво можем да научим от Ед Катмъл: Геният зад филмите на Disney

    Businessman using laptop computer

    Подобрете маркетинг уменията си с тези пет основни книги

  • Бизнес
    man wearing black t-shirt close-up photography

    7 бизнес богове, на които искаме да приличаме като пораснем

    бизнес имейл бюлетини

    7 бизнес имейл бюлетина, към които да се абонираш веднага!

    Save money - gold coins

    10 причини за премахването на минималната работна заплата

    бизнес книги 2021

    5 бизнес книги, които да прочетеш през 2021 година! Номер 3 е епична!

No Result
View All Result
MarketKing.bg
No Result
View All Result
Customer paying for order with phone and pin pad

3 МОЩНИ психологически тактики, с които да продаваш ПОВЕЧЕ! 📈

Аптраил Халил by Аптраил Халил
in Маркетинг
0

През последните няколко десетилетия психологическото изследване на поведението на потребителите, решенията за купуване и как работи мозъкът се разраства драстично, предоставяйки на маркетолозите и продавачите информация и инструменти за тяхната търговия. Психологически тактики са нещата, които можем да използваме в своите маркетинг стратегии, за да продаваме повече в дългосрочен период от време.

Както казва един от изследователите на MIT Дан Ариели, хората са предсказуемо ирационални – и поведенческата наука може да ни помогне да ги прогнозираме. Ето защо разбирането на психологията на потенциалните ти клиенти е задължително, ако искаш да увеличиш продажбите си и да генерираш повече приходи.

В тази статия описваме три от най-ефективните психологически тактики, които може да използваш, за да увеличиш продажбите си.

🛒 Дай на купувачите по-малко възможности

Някога изпитвал ли си анализационна парализа. Това е когато има толкова много информация, че се чувстваш претоварен и не знаеш какво да правиш.

Класическо проучване на Харвард през 50-те години (все още валидно между другото) показва, че максималното количество предмети, които човек може да помни в паметта си е седем, плюс или минус едно-две. Ако помниш повече от този номер (например 10+), купувачът няма да помни подробностите за всеки от тях и няма да направи избор.

Известен пример е изследването на мармалада, при което на две групи хора са дадени проби от сладко и помолени да закупят продуктите след това. От групата, която има 24 варианта, само 3% закупуват продукта, но от групата, която има само три възможности, 30% правят покупка.

За най-добри резултати предлагай на клиентите си само три (или четири – най-много) варианта с различни цени, които ти позволяват да продаваш и улесняваш тяхното решение (повече за цените по-късно).

Повечето SaaS компании се придържат към този брой, като средният брой пакети, които предлагат е 3,5. Само с три или четири възможности потенциалните клиенти са в състояние да сравняват лесно и да вземат бързо решение.

Ето доста ясен пример от Crazy Egg с четири опции плюс персонализиран пакет.

Провери sales страниците си и се увери, че нямаш твърде много опции, които могат да затрупат посетителите ти.

🧩 Направи няколко продукта в пакет

Така, може би имаш повече от четири продукта или услуги, които предлагаш. Какво може да направиш? Свържи ги заедно.

Просто предложи няколко продукта за една цена. Ключът е да добавиш стойност с добавки и функции, които не могат да бъдат закупени поотделно.

Това може да не е идеално за купувача (защото в пакета може да има продукти, които той/тя няма да използва), но опростява процеса за теб като продавач (плюс това носи допълнителни приходи).

Чудесен пример за това е Microsoft Office 365. Виж цените за пакетите по-долу.

психологически тактики от microsoft

Цената позволява на купувача да избира само това, което иска. В този случай купувачът може да иска да закупи само Word и Excel, но това не е възможно. Той трябва да получи пакет с други програми.

Когато започнеш да групираш, може да продаваш продукти, които в противен случай може да не се продават толкова много в по-бърз процес. Когато продаваш един и същ пакет на всички, разходите за маркетинг и продажби са по-ниски.

В психологически план тактиката на групиране намалява „болката от купуването“. Това идва от проучване, което показва, че скъпите предмети активират частта от мозъка, която обработва болката, а намаленото ценообразуване активира частта отговорна за вземането на решения. Когато групираш продукти заедно, купувачите не могат да видят индивидуалните цени, а само „намалена” цена, като по този начин се избягва болка.

Може да започнеш да прилагаш тази тактика, като предлагаш няколко самостоятелни продукта като един пакет. Например, свържи най-популярните си продукти с други специализирани продукти и ги обозначи с готино и привлекателно име.

Въпреки това – не групирай качествен скъп продукт с евтин, тъй като той може да предизвика обратен ефект. Не забравяй винаги да добавяш стойност за клиентите си.

🧲 Използвай ефекта на примамката при ценообразуване

Хората обикновено избират най-евтиния представен продукт или пакет, въпреки че това може да не е най-добрата стойност. Следващата тактика включва измама на мозъка, за да избере конкретен (често най-добрата стойност или най-скъпата) опция като въведем „примамка“.

Дан Ариели открива тази тактика, когато „ The Economist “ очевидно прави грешка в своята ценова страница, рекламирайки онлайн версията си само за 59 долара, версията за печат само за 125 долара и трета опция струваща 125 долара за печатни и онлайн версии. Втората версия беше безполезна, тъй като беше с цената като третата опция, но и даваше по-малка стойност.

Ариели взима тази страница за ценообразуване и провежда няколко експеримента със своите студенти. Той обяснява увлекателните резултати в това кратко видео:

Може да забележиш ефекта на примамката всеки ден, когато спираш за кафе, за да си купиш лате. Например, да кажем, че цените са представени по този начин:

  • Малко кафе – 3 лева
  • Голямо кафе – 7 лева

Тук повечето хора биха избрали най-евтиния вариант, защото ще възприемат голямото кафе като твърде скъпо. Когато обаче въведеш примамка (средно), нещата се променят.

  • Малко кафе – 3 лева
  • Средно кафе – 6.50 лева
  • Голямо кафе – 7 лева

Сега повечето хора ще купуват голямото кафе, защото възприятието им се променя. Само за 50 стотинки повече от средното, голямото кафе изглежда като страхотна сделка.

Може лесно да приложиш тази тактика към ценообразуването си. Избери продукт, за който искаш да увеличиш продажбите си и след това създай още две ценови точки, прилагайки ефекта на примамка.

С голямата сила, идва страхотното…

Горните примери са мощни психологически инструменти, които могат да ти помогнат да се възползваш от това как работи мозъкът. Бъди внимателен и отговорен обаче с начина, по който ги използваш.

Целта е да не се манипулира хората да купуват неща, от които не се нуждаят, или да харчат повече за премиум, когато по-евтината версия на продукта ще е достатъчна. Винаги добавяй стойност и създай прекрасно изживяване за твоите клиенти.

Съсредоточи се върху успеха на клиентите и използвай тези тактики, за да продаваш продуктите си и да създаваш лоялност. В крайна сметка това ще доведе до по-голям растеж за твоята компания, отколкото просто бутане на продажбите безотговорно.

Tags: ефективни психологически тактикикак да продавамкак да продавам повечекак да продавам повече в онлайн магазинневропродажбиповече продажбиповече продажби в онлайн магазинпродажбипсихологическипсихологически убежденияпсихологияпсихология в продажбитеувеличаване на продажбите
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Related Posts

търсене на изтекли домейни
Маркетинг

Как да използваме изтекли домейни за SEO?

Female Marketing Expert Using Laptop
Маркетинг

Сегментиране, таргетиране и позициониране – наръчник на маркетолога

Маркетинг

5 нокаут маркетингови стратегии, които да вземем от UFC

телефонни обаждания през Facebook
Маркетинг

Как да създадеш реклами във Facebook целящи телефонни обаждания?

person sitting on chair holding iPad
Маркетинг

10 супер нелепи фрази, които чувам като маркетолог!

Ред Бул енергийна напитка
Маркетинг

Невероятни уроци от маркетинга на Ред Бул!

Next Post
TikTok лого

TikTok реклама: Всичко, което трябва да знаеш за маркетинг в TikTok

Discussion about this post

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

Последни

  • Златните финансови съвети на Марк Кубан. Ето как да ги максимизираш!
  • Как да използваме изтекли домейни за SEO?
  • 7 бизнес богове, на които искаме да приличаме като пораснем
  • 7 бизнес имейл бюлетина, към които да се абонираш веднага!
  • 10 причини за премахването на минималната работна заплата

Последвай ни

Последвай

  • I can see beauty where others see ugliness. That either makes me an artist or a person of very poor taste. •
•
•
•
•#taste #artist #money #beauty #ugliness #drama #period #eye #hairstyle #time #village #артист #красота #кофти
  • 👑 КОЛИЧЕСТВО > КАЧЕСТВО!

Защо количеството е по-важно за мен от качеството?

Наскоро в профила на @marketingharry имаше пост, където се говореше за количеството над качеството. 

Дискусията под поста беше доста ожесточена. Именно заради това, реших да попитам и вас за вашето мнение. 

Пуснах стори с анкета и очаквано за мен - повечето от вас избраха "качество". 

🧾 Но защо аз съм на друго мнение? Защо "количество"?

Преди години, когато запознах своето пътешествие в света на писането, когато стартирах първия си блог, не знаех точно какви са правилата за писане на съдържание в уеб. 

В интернет на български нямаше толкова популярни статии и съвети как точно да пишем и развием уменията.

И тогава ми хрумна другия вариант. Как щях да развия своя начин на писане? Чрез практика естествено. А как идва тази практика? Когато пишеш по много, за всичко. 

Така започнах своето писателско/блогърско пътешествие. Исках да развия себе си в тази насока. Писах, писах, писах..

Даже през 2013-та започнах да предлагам freelance услуги за писане във форума Predpriemach.com, където изкарах първите си пари. 

Разбира се, като казвам "количество", не забравям и "качеството". Но просто момента, в който започнах да се усъвършенствам, качеството също започна да се подобрява с текстовете ми. А това се отнася цялостно за работата ми.

Именно това е моят съвет към всички вас. Стартирайте с количество, за да се научите и да развиете своите умения. Когато стартирате с количество, ще започне и качеството. 

🔏 Последвайте ме за повече подобни постове и съвети - @aptrail 

💾 Запазете този пост за по-късно. 📙
.
.
.
.
.#writing #blog #blogger #quality #quantity #followforfollowback #писане #блог #блогъри #инстаграм #алгоритъм #качество #количество #последвай #маркетинг #бизнес #агенция
  • ЗАЩО PRFIRM?

Винаги сме смятали, че маркетинговият пазар в България има огромно място за развитие и наличието на различни компании предлагащи дигитални услуги прави тази ниша доста конкурентноспособна. Хората зад PRFirm смятаме, че наличието на качествените услуги, които ние предлагаме до голяма степен допринасят за развитието на бизнесите, които ни се доверяват.

Предлагайки и PR към основния пакет от дигитални услуги в нашата агенция, разширяваме своите граници, защото мислим, че можем да съчетаем маркетингови услуги заедно с PR.

Стремим се да предоставяме огромна стойност за нашите клиенти и партньори, защото знаем, че отношенията между хората в бизнеса са най-важни днес.

Последвай ме за още креативни постове - @aptrail 
.
.
.
.
.
.#marketing #business #agency #aptrail #digitalmarketing #onlinemarketing #prfirm #marketking #маркетинг #агенция #дигиталнаагенция #прфирм #маркеткинг #оптимизация #социалнинедии #socialmediamarketing #seo #design
  • Ще вземеш ли това, което заслужаваш? Това, което най-много искаш? Давай, действай, дерзай! •
•
•
•
•#дерзай #цитат #мотивация #вдъхновение #сила #старбъкс #кафене #кафе #капучино #starbucks #coffee #capuccino #apichino #aptrail #business #marketing #marketking #prfirm
  • Едно от първите неща, които правя сутрин когато дойда в офиса е да проверя служебните имейли, след което проверявам и моята поща. Там получавам всекидневно десетки писма от най-различни хора и бюлетини. Имейлите са свързани с бизнес, маркетинг, лични и като цяло всякакви писма.

Някои нови практики и техники идват и си отиват с толкова бързи темпове. Търговците, които имат пръст върху пулса, винаги са в търсенето на практика и знания. Но как да поддържаш в топа на всички тези промени в тази информационна ера, когато сме бомбардирани с рекламни клипове и фалшиви новини? Това е мястото, където подготвените бюлетини ти помагат да следиш най-новите нови промени и тактики, които работят.

От всичките всекидневни писма, има няколко бюлетина, които предоставят доста стойностна информация и ги следя от много време.

Ние в MarketKing.bg също имаме имейл бюлетин, към който ти може би си част. От време на време изпращаме полезни имейли, където споделяме различна информация свързана с нашия бранш, съвети и трикове, които веднага можеш да приложиш в бизнеса и живота си. В него участват близо 700 човека, които се интересуват живо от бизнес, маркетинг, успех и искат да се развиват.

👉🏻 Последвай ме за още подобни постове - @aptrail 

.
.
.
.
#marketing #business #email #newsletter #имейл #бюлетин #имейлмаркетинг #MarketKing #follow #tldr #morningbrew #бизнес #онлайнмаркетинг #дигиталенмаркетинг
  • В момента на написване на този пост, точната цена на един биткойн е $32 215, 40 или това са 51 770, 44 лева. Разбира се, когато ти четеш този материал, цената ще бъде тотално различна. Цената на биткойните се променя изключително бързо. Въпреки това, интереса към тази криптовалута се запазва. Спомняме си времето, когато цената им беше близо 20 000 долара. 

Мислейки в тази насока на бързопроменящата се цена на биткойните, си задаваме въпроса: Може ли цената на биткойн да достигне $100 000?

Прочети още статията със заглавие "Може ли цената на биткойн да достигне $100 000? И ако да, кога?" в MarketKing.bg

Последвай ме още за подобни полезни постове и статии - @aptrail
  • Бисквитки
  • Общи условия

Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Всички права запазени! 2013-2021 © Създадено с ❤ във Варна!

No Result
View All Result
  • За нас
  • Контакти
  • SIMpatichno.com
  • Аптраил Халил
  • Спортни стоки
  • Ревю на Palms Bet
  • Намери си работа днес
  • Новини от Варна

Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Всички права запазени! 2013-2021 © Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.