Алберт Шъм, главен мениджър на Windows Phone Design Studio и Тод Симънс, изпълнителен директор на Wolff Olins, обявиха, че в най-скоро време предстои частично ребрандиране в Microsoft. Изявлението бе направено в Норвегия, на Design Day 2013. Услугите, които ще бъдат ребрандирани са Bing, Yammer, Xbox и Skype.
Това са новите дизайни на Bing (ляво) и на някой от другите продукти на Microsoft (Yammer или Skype). Очевидно е, че Microsoft се стреми към същия изчистен и семпъл дизайн, който имат новите лога на Windows и Office. И това е добре, защото новите лога са модерни и иновативни и са доказателство, че софтуерният гигант не се страхува да експериментира.
Всяко едно от текущите лога на Bing, Yammer, Xbox и Skype, изглежда остаряло на фона на текущия дизайн на Microsoft. Подходът на компанията винаги е бил да създава продукти с подобни лога, които все пак да се асоциират със собствен бранд.
Симънс, чиято компания работи с Microsoft от известно време насам, казва, че концепцията за новия външен вид на Microsoft е повлияна от дизайна на Nike.
“Мислехме си за Nike. Когато имаш контакт с продукт на Nike, под каквато е да е форма, винаги го има Nike-ското, нали?… Можеш да го видиш дори без логото.”
Фокусът на ребрандирането са потребителите. Според Шъм и Симънс “хора, обсег и избор” са основните причини за тази промяна. И двамата искат да обединят дизайн, маркетинг, продукт и брандиране в един “хармоничен” пакет. Искат Microsoft да не е просто голям бизнес с продукти, а да бъде бизнес, който представя потребителите, използващи неговите продукти.
По време на презентацията Симънс и Шъм представиха скици как ще изглеждат новите лога. Във видеото по-долу ще видите идеята им за лого на Bing. Симънс казва още, че проектът е огромен риск, най-вече защото ще се ребрандират продукти, използвани от милиони хора. Но пък не можеш да бъдеш иновативен без да рискуваш.