• За нас
  • Контакти
  • SIMpatichno.com
  • Аптраил Халил
  • Спортни стоки
  • Ревю на Palms Bet
  • Намери си работа днес
  • Новини от Варна
MarketKing.bg
  • Маркетинг
    маркетинг тенденции за модни брандове

    5 нови PR и маркетинг тенденции за модни брандове през 2021

    person using macbook air on white table

    Надценена ли е първа страница на Google? Истината за резултатите от органичното търсене

    търсене на изтекли домейни

    Как да използваме изтекли домейни за SEO?

  • Реклама
    спот с Аштън Кътчър за Супербоул

    Всички реклами от Супербоул 55 за 2021

    топ YouTube реклами за 2020 година

    Топ 10 най-гледани реклами в YouTube за 2020 година

    Кока-Кола

    Най-новата реклама на Кока-Кола ще те разплаче

    New York street during daytime

    10 билборда, които биха те накарали да спреш на магистралата

  • Финанси
    Акции на GameStop

    Как неизвестен търговец превърна $53 366 в $11 милиона покрай GameStop?

    Марк Кубан в Shark Tank

    Златните финансови съвети на Марк Кубан. Ето как да ги максимизираш!

    A silhouette of crude oil and natural gas in Northwest Oklahoma. silhouette

    Момчетата от Есекс: Как девет търговци печелят 660 милиона долара с отрицателната цена на петрола

    рефинансиране

    Рефинансирането – колко пари можем да спестим

  • Успех
    създаването на съдържание на нашия блог

    Как да бъдем мотивирани при създаването на съдържание за нашия блог

    Гари Вайнерчук за Clubhouse

    Какво е Clubhouse и защо има значение? (Гари Вайнерчук)

    Уорън Бъфет и съветите за успех и богатство

    10-те правила на Уорън Бъфет за трупане на богатство и успех

    man standing on top of rock mountain during golden hour

    Какво означава да си успешен човек и как да постигнеш успех?

  • Бизнес
    технологична диверсификация

    Технологична диверсификация: Или защо компании като Google, Amazon, Facebook трябва да бъдат регулирани!

    man wearing black t-shirt close-up photography

    7 бизнес богове, на които искаме да приличаме като пораснем

    бизнес имейл бюлетини

    7 бизнес имейл бюлетина, към които да се абонираш веднага!

    Save money - gold coins

    10 причини за премахването на минималната работна заплата

No Result
View All Result
  • Маркетинг
    маркетинг тенденции за модни брандове

    5 нови PR и маркетинг тенденции за модни брандове през 2021

    person using macbook air on white table

    Надценена ли е първа страница на Google? Истината за резултатите от органичното търсене

    търсене на изтекли домейни

    Как да използваме изтекли домейни за SEO?

  • Реклама
    спот с Аштън Кътчър за Супербоул

    Всички реклами от Супербоул 55 за 2021

    топ YouTube реклами за 2020 година

    Топ 10 най-гледани реклами в YouTube за 2020 година

    Кока-Кола

    Най-новата реклама на Кока-Кола ще те разплаче

    New York street during daytime

    10 билборда, които биха те накарали да спреш на магистралата

  • Финанси
    Акции на GameStop

    Как неизвестен търговец превърна $53 366 в $11 милиона покрай GameStop?

    Марк Кубан в Shark Tank

    Златните финансови съвети на Марк Кубан. Ето как да ги максимизираш!

    A silhouette of crude oil and natural gas in Northwest Oklahoma. silhouette

    Момчетата от Есекс: Как девет търговци печелят 660 милиона долара с отрицателната цена на петрола

    рефинансиране

    Рефинансирането – колко пари можем да спестим

  • Успех
    създаването на съдържание на нашия блог

    Как да бъдем мотивирани при създаването на съдържание за нашия блог

    Гари Вайнерчук за Clubhouse

    Какво е Clubhouse и защо има значение? (Гари Вайнерчук)

    Уорън Бъфет и съветите за успех и богатство

    10-те правила на Уорън Бъфет за трупане на богатство и успех

    man standing on top of rock mountain during golden hour

    Какво означава да си успешен човек и как да постигнеш успех?

  • Бизнес
    технологична диверсификация

    Технологична диверсификация: Или защо компании като Google, Amazon, Facebook трябва да бъдат регулирани!

    man wearing black t-shirt close-up photography

    7 бизнес богове, на които искаме да приличаме като пораснем

    бизнес имейл бюлетини

    7 бизнес имейл бюлетина, към които да се абонираш веднага!

    Save money - gold coins

    10 причини за премахването на минималната работна заплата

No Result
View All Result
MarketKing.bg
No Result
View All Result

5 нокаут маркетингови стратегии, които да вземем от UFC

Петър Петров by Петър Петров
in Маркетинг
0

През 1993 г. се провежда първото събитие по смесени бойни изкуства (MMA), което цели да опреди кой е най-ефективния боен стил.

С всяка изминала година се увеличава популярността му и той се превръща в най-големият турнир за смесени бойни изкуства в света – Ultimate fighting championship (UFC). Една организация, която със своите 40 спортни събития на година с участието на общо над 500 бойци се превърна в глобална мейнстрийм култура.

Маркетинг на съдържанието

След като маркетингът се трансформира и започна да се фокусира върху въвличането на клиентите, маркетингът на съдържанието (content marketing) се превърна в един от най-ефективните начини за създаване на дълбокi взаимоотношения между брандовете и потребителите.

Създаването на съдържание, което развлича и неговото разпространение в социалните канали позволи на UFC да привлече повече зрители към смесените бойни изкуства (ММА) и да ги превърне в клиенти, готови да платят за техните продукти.

1. Да поставиш аудиторията в обувките на бойците.

Какво е усещането, когато се качиш за първи път на ринга на UFC, какво се случва с емоциите, мислите и страховете на бойците – това са въпросите на феновете, на които от организацията отговарят с въвличането им в историите на състезателите, които се трудят здраво с цената на всичко, за да стигнат до голямата сцена.

Така нареченият storytelling и content marketing се използват в The Ultimate fighter – телевизионен реалити формат на UFC, излъчван от Fox Sport 1, в който 16 професионални бойци живеят и тренират заедно, а по късно и се изправят един срещу друг за най-голямата награда – Сключване на професионален договор с UFC.

Голяма част от участниците в тв предаването са фенове, вдъхновени от шампионите на ринга.

Стратегията

UFC създадоха среда, в която всички страни да бъдат печеливши.

Състезателите имат възможността да се обучават и подготвят с топ ММА бойците (техните любимци) като в същото време..

Феновете имат възможността да проследят техния път и предизвикателствата, пред които се изправят.

Организацията популяризира техните бъдещи звезди.

Безплатен за гледане по кабелните телевизионни канали, от UFC решиха да дадат безплатно съдържание със създаването на The Ultimate Fighter, който успя да  привлече по-голяма аудитория за ММА, зрители, които след това се превърнаха в клиенти готови да заплатят, за да продължат да следват кариерата на бойците.

2. Винаги да добавяш стойност

За да доминираш в света на шоубизнеса е задължително винаги да се стремиш да добавяш стойност, от която аудиторията ти да извлече полза.

The Ultimate fighter постигна своя успех благодарение на промените, които направиха, за да вдигнат нивото на шоу предаването.

В сезон 18 за първи път се появиха битки между жени, а в сезон 20 се въведе нова категория, а победителите започнаха да се награждават със специален шампионски пояс.

Стратегията

В терминологията на маркетинга на съдържанието (content marketing) е задължително винаги да добавяш добавена стойност за аудиторията.

Никога не трябва да се притеснявате, че давате прекалено много информация на своята аудитория безплатно, защото рано или късно този подход ще ви се облагодетелства във времето.

3. Създай среда, в която служителите ти да се позиционират като бранд

Докато собственикът на UFC Дана Уайт е ключовото лице на организацията. Фокусът е върху бойците и техните треньори. Това позволява на бойците да изградят себе си като бранд и да подчертаят своята индивидуалност пред глобална публика.

Едва ли има подобна платформа, която да даде такава възможност на бойците да се брандират. Много от бойците боядисват косите си в различен цвят, имат отличителни татуировки и дори поведение, което им помага в позиционирането им сред феновете.

Факт е, че има фенове, които са лоялни към своите любими бойци, на които искат много да приличат.

Стратегията

Да бъдеш забелязан е трудно, а да задържиш вниманието на хората е още по-предизвикателно.

В края на телевизионното предаване на The Ultimate Fighter един e победител, но и всеки един участник е получил среда, в която да се докаже. Затова ако боец изпрати силни послания към своите фенове той ще бъдеш освен шампион на ринга, шампион и в контекста на маркетинга.

По същия начин вашата компания трябва да инвестира в брандирането на своите ключови служители като увеличи доверието към тях чрез подчертаването на тяхната индивидуалност, на тяхната история, техните най-силни качества и опит.

Защото вашите служители са продължението на вашия бизнес и на вашия бранд.

4. Разшири своето съдържание

UFC предлагат и видеоблог за своите фенове, представящи достъп до ,,задкулисите‘‘ на професионалните бойци и тяхната подготовка преди очакващите ги сблъсъци.

UFC Embedded документира седмицата на бойците преди битка в по-дълъг вид съдържание напълно безплатно за аудиторията си в youtube профила им, което в своя смисъл представлява и по-дълга реклама за предстоящата битка.

Стратегията

Отвъд традиционния начин за рекламиране на битка и сравняването на статистики и записи, UFC Embedded дава на своите фенове близък и ексклучивен достъп до бойците, както и техните вълнения в подготовката преди промотираната среща. След като цяла седмица феновете следят подготовката им в ежедневни епизоди, те са все по-готови да инвестират от личните си средства, за да изгледат заключението.

Всеки от 6-те епизода през седмицата преди рекордния UFC 202 имаше над милион гледания – добавяне на над 9 милиона гледания от фенове, дълбоко ангажирани в съперничеството на Диас-Макгрегър и очакващи още повече съдържание.

Чрез добавянето и разширяването на своето съдържание всеки бизнес има възможността да привлече по-голяма аудитория и да я превърне в потенциални клиенти на своите продукти.

5. Активност в социалните мрежи

ММА се превърна в най-бързо развиващият се спорт, а маркетинговата стратегия за социалните мрежи на UFC изигра ключова роля в този мащабен успех.

От организацията наблегнаха на разговорите със своите фенове и поради тази причина преди всеки сблъсък имаме са генерират над 60+ теми, които се превръщат в тренд в различните социални мрежи.

Ключовата роля зад този успех е пускането на първата си по рода програма за възнаграждение на атлетите при постигнато добро представяне в акаунтите си в Twitter.

Oще през 2011 г. основателят на UFC Дана Уайт наема ПР фирма, която да обучи бойците как да се позиционират по най-добрия начин и да ангажират своите фенове преди сблъсък.

Този подход увеличи продажбите на pay-per view системата, в която всеки потребител заплаща, за да изгледа битката на живо.

Стратегията

Инвестицията в обучението на бойците и обогатяването на техните познания в сферата на социалните мрежи продължава да се изплаща чрез още по-голямата им активност от послания, съобщения, промотирани от профилите на UFC, спечелили още по-голяма аудитория.

Създавайки качествено съдържание и мрежа от мощни социални канали, UFC изгради огромна и лоялна аудитория по света.

С разказването на истории (storyteling) те се свързаха със своите фенове на дълбоко и емоционално ниво като им предоставят стойност чрез безплатно съдържание, което доказа на феновете, че си заслужава да си платят, за да изгледат сблъсъците.

Заключение

UFC е чудесен пример за това как добрият маркетинг на съдържанието може наистина да добави стойност и да бъде от полза за всички страни.

Tags: UFCбойни спортовеМаркетингмаркетинг на съдържаниетопримери от UFC
Петър Петров

Петър Петров

Петър Петров е роден в град Исперих и завършва бакалаварска степен по Журналистика във Филологическия факултет на Великотърновския университет. Занимава се със спорт от дете и е привърженик на темите за личностното развитие, предприемачеството, рекламата и документалните филми за успешни личности. В момента се занимава с бойни изкуства и участва в състезания по планинско бягане. Тренира, за да участва в един от най-тежките триатлони в света и прекарва по-голямата си част от времето в плуване, тичане и колоездене.

Related Posts

маркетинг тенденции за модни брандове
Маркетинг

5 нови PR и маркетинг тенденции за модни брандове през 2021

person using macbook air on white table
Маркетинг

Надценена ли е първа страница на Google? Истината за резултатите от органичното търсене

търсене на изтекли домейни
Маркетинг

Как да използваме изтекли домейни за SEO?

Female Marketing Expert Using Laptop
Маркетинг

Сегментиране, таргетиране и позициониране – наръчник на маркетолога

телефонни обаждания през Facebook
Маркетинг

Как да създадеш реклами във Facebook целящи телефонни обаждания?

person sitting on chair holding iPad
Маркетинг

10 супер нелепи фрази, които чувам като маркетолог!

Next Post
Аптраил Халил от MarketKing

Как правим пари в MarketKing?

Discussion about this post

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

Последни

  • Технологична диверсификация: Или защо компании като Google, Amazon, Facebook трябва да бъдат регулирани!
  • Как да бъдем мотивирани при създаването на съдържание за нашия блог
  • 5 нови PR и маркетинг тенденции за модни брандове през 2021
  • Надценена ли е първа страница на Google? Истината за резултатите от органичното търсене
  • Всички реклами от Супербоул 55 за 2021

Партньори

Новини от Варна

Ревю на Palms Bet

SEO оптимизация

Производство на дестилерии

Оригинални спортни стоки

  • Бисквитки
  • Общи условия

Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Всички права запазени! 2013-2021 © Създадено с ❤ във Варна!

No Result
View All Result
  • За нас
  • Контакти
  • SIMpatichno.com
  • Аптраил Халил
  • Спортни стоки
  • Ревю на Palms Bet
  • Намери си работа днес
  • Новини от Варна

Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Всички права запазени! 2013-2021 © Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.