Методът ретаргетинг е един от любимите на много маркетинг специалисти. Той е чудесен начин за увеличаване на конверсиите и връщане на потребителите към сайта ти.
Ретаргетинг е платена рекламна стратегия, която включва поставянето на рекламите пред хора, които вече са посетили сайта ти, но след като са кликнали и посетили други сайтове. Обърка ли се? Нека го обясня по друг начин от гледна точка на клиента/потребителя.
Какво точно значи ретаргетинг от потребителска и маркетинг гледна точка?
Ще дам пример от моето ежедневие пред компютъра. Преди известно време търсих в интернет търсачката Google „евтини самолетни билети“. Следващите дни повечето сайтове, в които влизах използващи рекламни банери се появяваха именно реклами на различни оферти за евтини самолетни билети. Интересно нали? Сигурен съм, че и ти си забелязвал това в своето ежедневие.
Сега нека обясня как работи методът ретаргетинг от професионална гледна точка. Поставя се код наречен пиксел в нормалния HTML код (най-често в хедъра или футъра) на сайта, което позволява да рекламираш на хора, които са посетили твоя сайт в миналото. Те ще виждат твоята ретаргетинг реклама, когато посещават други сайтове, използват имейл или приложения.
Бях ли ядосан от онези многобройни реклами на различни самолетни билети? Разбира се, че не. Ето например, защо харесвам ретаргетинга от потребителска гледна точка. Например, когато търся „обувки марка HHHH“ нещо друго грабва вниманието ми и се унасям. Но в последствие след известен период от време попадам на реклама именно на тези обувки, които съм търсил.
И аз не съм сам. 89 процента от потребителите имат позитивно или неутрално мнение за метода ретаргетинг.
Най-хубавото нещо около ретаргетинг е, че може да се използва за таргетиране на потребители ползващи най-различни платформи. Потребителите могат да бъдат ретаргетирани благодарение на реклами в търсещите машини, банер реклами, реклами в социални медии и дори имейл.
Къде потребителите могат да срещат ретаргетирани реклами?
Реклама в търсене
Ретаргетинг в търсените резултати (SERP) дава възможност за хипер таргетиране на хора, които не само са посетили сайта ти, но също са и търсили в търсачката по специфични ключови думи. Това е страхотно, защото това ми дава възможност като потребител да потърся онези обувки, които по-рано исках да си купя. И ако сайтовете, които посещавам използват ретаргетинг ще успея да видя именно реклами на обувките, които съм търсил.
Обаче, имай предвид, че ще трябва да имаш над хиляда посетители дневно на сайта си, за да можеш да прилагаш ремаркетинг при търсене в Google резултатите.
Банер реклами
Когато използваш ретаргетинг за хора, които в миналото са посетили сайта ти, използвайки дисплейната мрежа на Google, имаш възможност да достигнеш го голяма маса потребители. Дисплейната реклама достига до 90 процента от потребителите в интернет, с над два милиона уеб сайта в пространството, както и банер рекламите.
Ретаргетинг рекламите дават възможността да таргетираш и по по-специфичен начин от обикновената дисплейна реклама. Например, ако имаш сайт за рецепти и използваш методи за ремаркетинг, можеш да показваш реклами на храни в различни други сайтове.
Вместо просто да boost-ваш своите постове и да се опитваш да достигнеш до възможно най-много хора във Facebook, можеш да вдигнеш своето ниво и да ретаргетираш посетителите на твоя сайт. Веднъж, когато имаш инсталиран Facebook Pixel, можеш да следиш посетителите на сайта ти и да направиш кампания.
Имейли
Популярен начин за ретаргетинг на посетители в сайта е когато те „изоставят“ своите колички за пазаруване. Таргетиран имейл може да им се изпраща, за да им се напомни за евентуалната покупка или дори да се промотират други продукти и услуги.
Защо да използваш ретаргетинг стратегия в следващата си кампания?
- Конверсиите се увеличават с използването на ретаргетинг рекламни импресии, така че е по-вероятно хората да кликнат на ретаргетираните реклами.
- В едно проучване се казва, че ретаргетираните реклами носят увеличение с 1046 процента в търсенето, както и увеличение със 726 процента на посетителите на сайтовете.
- Посетителите на сайтове, които са ретаргетирани с дисплейни реклами е със 70 процента по-вероятно да посетят твоя сайт и отново след това да се върнат.
Е, убеден ли си, че трябва да използваш ретаргетинг в следващата си рекламна кампания? Ако ти трябва съвет или можем да ти помогнем по някакъв начин, можеш веднага да използваш контактната форма в сайта и да ни пишеш.