Стартирането на Instagram през 2010 година е еквивалент на онова ново момиче Ина, което се присъединява към класа ти в началото на новата учебна година.
Всички в класа започват да коментират Ина, особено другите момичета, които си мислят, че тя може да бъде тяхна конкуренция за поста на нова главна мажоретка.
Дори тези, които бяха лоялни на „старото“ момиче Таня започнаха да се оглеждат в Ина, търсейки нейното внимание и „приятелство“.
Instagram скоро мина квотата от над 400 милиона активни потребители месечно, което е с над 80 процента повече от Twitter. Разбира се, хората не са забравили за Twitter, но от известно време мобилната апликация набира все по-голяма инерция и темпото й се увеличава с времето.
През изминалата 2015 година от компанията пуснаха възможността за реклама в платформата, като очакванията бяха да бъдат реализирани над 600 милиона долара до края на годината по данни на eMarketer.
Точно, както Instagram и Ина растеше през годините. Тя имаше добра мажоретна кариера по време на своето учене. След завършване на гимназия Ина се премести в друг град и стана предприемач, като стартира собствен бизнес, отваряйки сладкарски магазин.
Ина искаше да използва силата на Instagram, за да развие своя бранд и да докара повече клиенти за своя бизнес. Преди това тя използваше възможността за реклама във Facebook, но сега не знаеше как да настрои своите реклами в Instagram.
Следвайки следващите стъпки Ина ще може да настрои своите реклами в Instagram като професионалист и ще започне да докарва нови клиенти за своя сладкарски магазин.
Свържи своя Instagram
В своята Facebook фен страница отиди в секция „настройки“. Ще видиш подсекция „Instagram Ads“ в левия сайдбар. За да свържеш акаунтите си трябва да цъкнеш таба и да въведеш данните си за Instagram.
Влез в Ads Manager
Трябва да си логнат в своя Ads manager. Ако не си запознат добре с този инструмент на Facebook е добре малко да го поразучиш.
Свали си Power Editor
Тук много хора се объркват. Много се опитват и настройват рекламите директно чрез Ads Manager на Facebook, но всъщност трябва да се свали инструмента power editor, за да се създаде Instagram реклама. Power Editor-а се намира най-отгоре в менюто на Ads manager.
Забележка: По-добре използвай браузъра Google Chrome, защото това е единствения браузър, който поддържа power editor.
Създай своята кампания
След като вече свали Power Editor, си само на една стъпка по-близо до създаването на първата реклама. Facebook перфектно обясняват следващата стъпка от създаването на кампанията. В инструмента Power Editor трябва да цъкнеш на таба Manage Ads най-горе вляво. Ще видиш опцията „Create Campaign“, с която можеш да започнеш създаването на първата кампания.
Стигни до своята таргет аудитория в Instagram
Докато си във фазата на настройка се увери, че това, което добавяш е съвместимо с Instagram. Трябва да преминеш и през следните стъпки за създаване на своята кампания:
- Създай нова кампания (Create new campaign)
- Създай нов сет от реклами (Create new ad set)
- Създай нова реклама (Create new ad)
Забележка: Нека да уточня, че това са стъпките за създаване на една нова рекламна кампания. Ако искаш да поставиш своята Instagram реклама в стара реклама, трябва да се върнеш и да избереш опцията „Instagram Placement“ в рекламните настройки.
Редакция на рекламите
След стартиране на създаването на рекламите имаш възможност да настроиш следните опции: добавяне на бюджет, таргет аудитория и позиция. Позицията е опцията, където можеш да избереш къде да се визуализират твоите реклами. След тази стъпка синхронизирай своите акаунти във Facebook и Instagram.
Създаване на рекламата
Приближихме се до финалната линия. Сега е време да въведеш линка на своя уеб сайт придружена от снимка с текст. Увери се, че изображението и посланието ти са достатъчно добри, за да привлекат вниманието на твоята таргет аудитория. Отдели достатъчно време за избор на добро изображение. След качване на изображение и добавяне на текст, имаш възможност да сложиш към рекламата си и бутон с призив за действие (call-to-action). Можеш да сложиш бутон, който ще отговаря на твоята рекламна кампания.
Качване на промените
След завършване на създаването на рекламата трябва да качиш тези промени от Power Editor-а. Това ще добави рекламата ти за преглед от екипа на Instagram и след проверка ще бъде веднага пусната в платформата.
Победния гол
Накрая излезе, че много хора в района на сладкарския магазин на Ина са видели рекламата й в Instagram и са посетили магазина, за да си купят нещо. Това увеличило оборота на момичето, като й дават шанса дори да увеличи бюджета си за реклама следващия месец или да подобри продуктите си.
Ако създадеш ефективна Instagram реклама можеш да отбележиш победния гол за своя бизнес. Обуй своите бутонки и пристъпи към терена!