Ако искаш да инвестираш в блокчейн базирани компании, трябва да знаеш с какво се захващаш.
В края на краищата, този механизъм за набиране на средства е все още сравнително нов и фокусът е върху масовото внимание към медиите и потребителите. Много надеждни предприемачи и инвеститори са заслепени от идеята за международни организации за търговия с ICO, защото те са възхвалявани като бърз и лесен начин за осигуряване на средства.
Но, разбира се, не всичко, което е написано за ICO, е вярно. Изглежда, че колкото по-силен е шумът около ICO, толкова повече линиите между фактите и фантастиката се размазват. Истината е, че ако не разбираш действителността на пускането на ICO, има по-голяма вероятност да не успееш или да бъдеш обект на интензивни разследвания.
Преди да се впуснеш твърде далеч по пътя на блокчейн, най-добре е да отделиш малко време и да се образоваш.
В тази статия съм подбрал 7 мита, за които трябва да знаеш, преди да се впуснеш в този огромен свят на блокчейн технологията.
Но преди това…
Какво е ICO?
Според Investopedia това е подход, често ползван от технологичните стартъпи. Процесът наподобява класическото първично публично предлагане на акции, само че това не се случва на регулиран пазар, а вместо акции се използват криптовалути.
Мит #1. ICO успехът е гарантиран
Смъртта и данъците все още са единствените сигурни неща в живота, а не успехът на ICO.
Всъщност има доста голяма вероятност да не достигнеш целите си за набиране на средства. През февруари 2018 г. TokenData публикува данни за ICO от предишната година. В този момент 46% от листингите на ICO не са били успешни.
Въпреки че тези проценти на неуспех не трябва непременно да те плашат от пускането на твоите собствени монети, това би трябвало да те накара да мислиш два пъти за визия си, плановете за внедряване на продукти и основни членове на екипа. Пазарът на ICO се претъпква, което означава, че инвеститорите имат по-голям избор и няма да гледат непременно два пъти всеки списък или листинг, който изглежда крехък или в който липсват ключови компоненти.
Мит #2. ICO са бързи
Да, ICO са възхвалявани като бърза алтернатива за набиране на средства за разлика от VC фондовете. Но си много объркан, ако смяташ, че успешно можеш да пуснеш монети в рамките на няколко седмици. Отнема време, за да напишеш whitepaper, който да ти показва разбирането за твоя пазар, продукт и път.
Освен това, отнема време и за изграждане на достатъчно голям общностен и цифров отпечатък, за да привлечеш интереса на инвеститорите. Според CoinTelegraph, фазата на ангажиране на обществеността трябва да продължи от 6 месеца до година, а фазата на публичната ангажираност обикновено трае три месеца.
Мит #3. Тоукъните и монетите са едно и също нещо
Въпреки че тези два термина често се използват взаимозаменяемо, те всъщност не са едни и същи – съществуват ключови разлики между монетите и тоукъните, които трябва да бъдат разбрани от всеки, който се надява да пусне патентована форма на криптираща валута. Монетите имат изключителна полезност и съхраняват само едно ниво на стойност. Знаците (tokens), от друга страна, имат повече от една функция и могат да съхраняват няколко нива на стойност.
Мит #4. Всички съветници са експерти в областта
Не всички, които ще те съветват, са прави. Докато някои от тях са склонни да хвърлят ръкавите си нагоре и да се заемат с развитието на даден екип и продукт преди предлагането на монети, други се възползват от по-практичен подход.
Когато става въпрос за избора на полезен съветник, който може да ти помогне да планираш пътя и да „разбиеш“ логистиката на техническо тоизпълнение, най-добре е да се приведеш в съответствие с консултантите, които имат опит в специфичната ти криптограмична ниша и също така имат опит, водещ до всеобхватното развитие на организацията.
Например, някой със силен бекграунд на блокчейн програмиране не е задължително да знае какво да търси, когато става въпрос за намирането на основни членове за екипа ти.
Мит #5. Всички листинги са еднакви
Съществуват различни гама от сайтове за регистрация на ICO, но в рамките на тази развиваща се ниша има разлики в детайлите на проекта. Докато всеки сайт, който изброява ключови факти за проекта и важни дати, е полезен, сайтовете, които надвишават основните принципи, дават на инвеститорите повече информация и анализи, с които да работят. Когато посещаваш сайт с листинг на ICO, не забравяй да провериш ревютата на ICO, за да разбереш по-добре как конкретният сайт анализира и претегля списъците, които показва.
Мит #6. Всички whitepapers са фактически коректни
Непълен или измамен whitepaper е огромно основание за черен флаг. И все пак, когато крипто новаците прочетат даден репорт, който изглежда сравнително правилен и коректен, е доста лесно да повярваш на хората зад него. Tron е пример за организация, която беше хваната с плагиатстван whitepaper, като по този начин намалява доверието в индустрията.
Мит #7. SEC не обръща внимание
Регулациите в индустрията продължават да бъдат доста интересна тема за разговор в обществото. SEC организацията, която регулира блокчейн в САЩ и следи за различните ICO листинги в уеб. През декември 2017 година, TechCrunch съобщава, че SEC е изпратила на Munchee, компания, която стартира ICO, да прекрати дейност и да се откаже от пускането й, защото са били хванати, че маскират сигурността си като знак за полезност след тест Howey.
Тъй като вселената на ICO се разширява, вероятно ще се появят още митове и погрешни схващания. За всеки, който иска да инвестира или да стартира ICO, е необходимо да остане в течение на последните тенденции в индустрията.