Независимо дали си професионален маркетинг специалист или просто се опитваш да маркетираш своя бизнес в интернет, се нуждаеш от известен брой черти, които да направят тази твоя дейност успешна. Докато някои от тези черти са вродени – тоест или ги имаш или не, други можеш да ги научиш и усъвършенстваш с течение на времето.
Продължи да четеш надолу, за да разбереш кои са тези основни черти, които са от изключителна важност за всеки маркетинг специалист и изобщо всеки, който се занимава с маркетинг.
Обичаш добрите пъзели
Онлайн маркетингът е огромен, комплексен пъзел, особено когато става въпрос за SEO. Пъзелът наречен SEO има доста части – изследване на ключови думи, линк билдинг, техническо съответствие, потребителски опит и не на последно място стои интеграцията в социалните мрежи. Успешният маркетинг специалист вижда всички тези части заедно.
Примери за успешен маркетинг специалист е, че той разпознава когато рийчът в социалните мрежи влияе на органичния линк билдинг, както и когато user experience-а афектира върху класирането в търсачките. Ако обичаш пъзелите, значи има голям шанс да се разбираш и с оптимизацията за търсачки.
Търпелив си
Онлайн маркетинга изисква готовност да се вложи изключително много работа, въпреки че не могат да се видят резултати в първите месеци, а в някои случаи и години. Именно заради това трябва да си търпелив с това, което правиш, за да получиш исканите резултати в твоята онлайн маркетинг стратегия. Липсата на краткосрочни резултати може да бъде отчайваща, но ти си търпелив и високите резултати, които искаш определено ще си струват чакането.
Никога не спираш да се учиш
Социалните мрежи и SEO са постоянно променящи се. Google променя алгоритъма си за класиране хиляди пъти годишно, а нови социални платформи се появяват постоянно. За да запазиш своя авторитет, когато става въпрос за онлайн маркетинг, трябва да желаеш да се учиш постоянно. Това означава да се ходи често на различни конференции и редовно да се правят networking-и с хора в дигиталното маркетинг пространство.
Пука ти за твоите клиентите
Страхотния user experience не е само добър за добрите конверсии, а става все по-важен за постигане и поддържане на висок органичен ранкинг в търсещите машини. Успешният онлайн търговец не цели единствено и само бързата печалба. Той иска да повиши очакванията на клиентите, които са посетили сайта му, харесали са поста му или са купили продукта му. Защото знае, че дългосрочното инвестиране на внимание в един-единствен клиент ще доведе до поява на други клиенти и следователно – увеличаване на приходите.
Ти си страхотен комуникатор
Умението да се комуникира ефективно е критична за онлайн маркетинг успеха на всеки занимаващ се с това. Но това не значи, че трябва да си експерт в говоренето или писането. Означава, че точно и ясно трябва да предаваш своите мисли клиентите и екипа си. Също така се изисква способността да слушаш какво казват другите, да се ангажираш с тях и да се опитваш да поглеждаш през тяхната гледна точка.
Правиш нещата да се случват
Знанията за индустрията и аналитичното мислене са от ключова важност за успеха в онлайн маркетинга. Но ако често започваш нещо и не го довършваш, няма как да успееш и да постигаш резултатите, които искаш. Ако си от хората, които имат дългосрочна стратегия и не ти пречи да си поставяш малки цели без да се отказваш – значи резултатите няма да закъснеят.
Знаеш как да разкажеш добра история
Маркетингът става се по-труден, тъй като потребителите стават все по-предпазливи относно това да бъдат „маркетирани“. Историите обаче, имат способността да спомагат за създаването на емоционална връзка между продавача и купувача. Хората, които умеят да разказват добри истории и да вплитат продукта с някаква ангажираща история със сигурност могат да повлияят много на продажбите и привличането на клиенти. Ясно е, че потребителите в днешно време стават все по-цинични заради постоянното облъчване на компаниите всекидневно.
Заслужаваш доверие
Повече от всякога, хората купуват от хора, на които имат доверие и познават. Умението да получаваш доверието на хората е друга критична точка за успеха в онлайн маркетинга. Крещящата самореклама и спама могат да унищожат онлайн репутацията ти. Но ако си надежден и автентичен, то със сигурност ще изпъкваш и ще можеш да изградиш дългосрочна връзка с твоите потребители и клиенти.
Компетентен си
Повечето онлайн маркетинг специалисти смятат, че трябва да делегират своите маркетинг задачи. Рядко един индивид е изключително добър във всеки аспект на онлайн маркетинга било то писане, комуникации, социални медии, SEO или нещо друго. Поради тази причина е важно да имаме добри управленски умения – по-специално, способността да се вдъхновяват и мотивират хората около нас, за да ни помогнат да постигнем целите си.