Културното съзнание сред международните търговци, не е толкова ново, но маркетинговите анализатори смятат, че е ново. Когато East India Company дойде и започна търговия с подправки в Индия през 17-ти век, те дадоха специално значение на индийските културни ценности, за да влязат в центъра на събитията. Но конкуренцията, може би, не е особено твърда в този момент от време, въпреки че първите търговци са наясно, че потенциала го има в тяхната търговска стратегия.
Големите брандове играят много важна роля. За това малките компании трудно достигат до печалби.
Преминаване на бариерите
Културно съзнание трябва да се прилагат във всеки аспект на маркетинга: в продажбата, печата, рекламата и промоцията на продукти. Тя обхваща езика, начина на живот и поведенческите модели на хората в страната на интереси. Фирмите трябва да са наясно с това, което техните марки ще направят, за своя имидж на чуждите пазари. Като пример, корейците от Hyundai, произнася се като „hi-yun-day„, но когато става въпрос за производство на маркетинговите реклами в САЩ, тя се произнася „Hun-day„ (звучи като неделя на английски). Те се опитват да пригодят името на марката, на езика. където предлагат марката си.
Промяната е по-лесно за хората в САЩ, което е важна стъпка за популяризиране на марката автомобили. В други случаи, името на марката означава нещо друго в страната, например, името на бебешката машина за храна „Gerber„ на френски значи „повръщане“! Повечето от времето си, марката се ребрандира под различно име, за да избегне неудобството.
Това е в детайлите
Грешките в слоганите са доста чести. За това, ако излизате на друг пазар внимавайте как ще преведете слогана си на чужд език. Ето и един непотвърден пример – слогана на Pepsi, „освежаване с Pepsi Generation“ на китайски е преведен така: „Pepsi ще върне вашите деди от мъртвите“. Не знам от къде идва грешката, но на мен ми е много забавно.
Заключение
Потребителите не са склонни да купуват, ако преди това не са чули отзиви за самия продукт или марка. Много е важно да не се правят грешки, защото те ще ви донесат загуби. Трудно е да се накара даден клиент да купи точно твоя продукт. За това намаляването на грешките е много важно. Ако предприемачите използват и прилагат знанията си, това ще помогне много за развитието на успешна международна маркетингова стратегия. Ако не опитате, няма да спечелите! Дерзайте…