От избор на цвят на шрифта, логото ви казва много за вашата фирма – така че избирайте мъдро.
Twitter са платили само 15 долара за своето лого, Nike са платили 35 долара. За направата на лого не е нужно да харчиш тонове пари.
Вие, обаче, трябва да прекарате достатъчно време и да вложите достатъчно енергия внимателно обмисляйки това, което искате вашето лого да каже за вас пред света.
Тази инфографика показва това, което някои от най-известните лога в света казват за компаниите, които те представляват, и защо:
Инфографиката, накратко на български:
Червеното се асоциира с активност, емоционалност, страст, вяра, любов и агресивност. Компании използващи червено в логото си са Ред Бул, Youtube, TED.com
Синьото се асоциира с комфорт, разбиране, вяра и спокойствие. Компании използващи синият цвят са Ford, Facebook, Samsung.
Жълтото се асоциира с забавата, жизнеността и свежестта. Компании използващи този цвят в логото си са Ferrari и McDonalds.
Зеленото се асоциира с хармонията в природата. Кара хората да чувстват спокойствие, вяра, мир и надежда. Компании използващи зеления цвят са Starbucks, Android и British Petroleum.
Виолетовото се асоциира с лукса. Кара потребителите да чувстват сила, романтика и носталгия. Компании използващи този „луксозен“ цвят са Yahoo и FedEx.
Оранжевият цвят се асоциира с щастието. То кара хората да чувстват ентусиазираност, креативност, ментална активност. Компании използващи оранжевото са Fanta и Mozzila Firefox.
Черният цвят се асоциира с тъмнината на нощта. Кара хората да чувстват сериозност и лукс. Компании използващи черния елемент са Blackberry, Tiffany Co.
Розовото се асоциира с женското. Потребителите чувстват любов, сексуалност и сладост. Компании използващи този свят са Barbie и LG.
Проучване на Амстердамският университет показва, че на възраст от 3 до 5 години вече разпознаваме различните лога на компаниите (продуктите).
Класация на най-скъпите компании в света: (в долари)
- Apple – 104,3 милиарда
- Microsoft – 56,7 милиарда
- Coca-Cola – 54,9 милиарда
- IBM – 50,7 милиарда
- Google – 47,3 милиарда
- McDonalds – 39,4 милиарда
- General Electric – 34,2 милиарда
- Intel – 30,9 милиарда
- Samsung – 29,5 милиарда
- Louis Vuitton – 28,4 милиарда
Направата на лого, може да струва скъпо
- Олимпийските игри в Лондон през 2012 – 665 400$
- Новото лого на Pepsi Co – 1 000 000$
- Новото лого на BBC – 1 800 000$
В същото време има компании, които не плащат почти нищо
- Microsoft – Редизайнът на логото през 2012 и първата промяна на логото в компанията от 25 години насам, не струва нищо, защото е направена от екипа на Microsoft.
- Google Beta – Оригиналното лого на компанията е направена от съоснователя Сергей Брин. Той я създава с помоща на безплатна графична програма през 1997 година.
- Coca-Cola – Оригиналното лого на компанията също е направено от нейния основател Франк Робинсън, който си мислел, че двете C-та ще изглеждат добре в рекламна кампания.
5 логота на компании, които не са се променили много
- Coca-Cola
- Johnson&Johnson
- Good Year
- General Electric
- Campbells
И 5 логота, които са се променили много
- Nokia
- Canon
- Pepsi
- Apple
- IBM
А влияят ли логотата на решенията ви да купувате даден продукт?