Издание за маркетинг, реклама и финанси.

Защо логото на вашата компания е по-важно, отколкото си мислите

Начало » Защо логото на вашата компания е по-важно, отколкото си мислите

От избор на цвят на шрифта, логото ви казва много за вашата фирма така че избирайте мъдро.

Twitter са платили само 15 долара за своето лого, Nike са платили 35 долара. За направата на лого не е нужно да харчиш тонове пари.

Вие, обаче, трябва да прекарате достатъчно време и да вложите достатъчно енергия внимателно обмисляйки това, което искате вашето лого да каже за вас пред света.

Тази инфографика показва това, което някои от най-известните лога в света казват за компаниите, които те представляват, и защо:

Инфографиката, накратко на български:

Червеното се асоциира с активност, емоционалност, страст, вяра, любов и агресивност. Компании използващи червено в логото си са Red Bull, Youtube, TED.com

Синьото се асоциира с комфорт, разбиране, вяра и спокойствие. Компании използващи синият цвят са Ford, Facebook, Samsung.

Жълтото се асоциира с забавата, жизнеността и свежестта. Компании използващи този цвят в логото си са Ferrari и McDonalds.

Зеленото се асоциира с хармонията в природата. Кара хората да чувстват спокойствие, вяра, мир и надежда. Компании използващи зеления цвят са Starbucks, Android и British Petroleum.

Виолетовото се асоциира с лукса. Кара потребителите да чувстват сила, романтика и носталгия. Компании използващи този “луксозен” цвят са Yahoo и FedEx.

Оранжевият цвят се асоциира с щастието. То кара хората да чувстват ентусиазираност, креативност, ментална активност. Компании използващи оранжевото са Fanta и Mozzila Firefox.

Черният цвят се асоциира с тъмнината на нощта. Кара хората да чувстват сериозност и лукс. Компании използващи черния елемент са Blackberry, Tiffany Co.

Розовото се асоциира с женското. Потребителите чувстват любов, сексуалност и сладост. Компании използващи този свят са Barbie и LG.

Проучване на Амстердамският университет показва, че на възраст от 3 до 5 години вече разпознаваме различните лога на компаниите (продуктите).

Класация на най-скъпите компании в света: (в долари)

  1. Apple – 104,3 милиарда
  2. Microsoft – 56,7 милиарда
  3. Coca-Cola – 54,9 милиарда
  4. IBM – 50,7 милиарда
  5. Google – 47,3 милиарда
  6. McDonalds – 39,4 милиарда
  7. General Electric – 34,2 милиарда
  8. Intel – 30,9 милиарда
  9. Samsung – 29,5 милиарда
  10. Louis Vuitton – 28,4 милиарда

Направата на лого, може да струва скъпо

  • Олимпийските игри в Лондон през 2012 – 665  400$
  • Новото лого на Pepsi Co – 1 000 000$
  • Новото лого на BBC – 1 800 000$

В същото време има компании, които не плащат почти нищо

  • Microsoft – Редизайнът на логото през 2012 и първата промяна на логото в компанията от 25 години насам, не струва нищо, защото е направена от екипа на Microsoft.
  • Google Beta – Оригиналното лого на компанията е направена от съоснователя Сергей Брин. Той я създава с помоща на безплатна графична програма през 1997 година.
  • Coca-Cola – Оригиналното лого на компанията също е направено от нейния основател Франк Робинсън, който си мислел, че двете C-та ще изглеждат добре в рекламна кампания.

5 логота на компании, които не са се променили много

  • Coca-Cola
  • Johnson&Johnson
  • Good Year
  • General Electric
  • Campbells

И 5 логота, които са се променили много

  • Nokia
  • Canon
  • Pepsi
  • Apple
  • IBM

А влияят ли логотата на решенията ви да купувате даден продукт?

Покажи любов

Коментирай

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.