/ 

PASSWORD RESET

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


REGISTER


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


Издание за маркетинг, реклама и финанси.

Ноа Каган: Защо похарчих милион и половина долара за домейн име?

Става дума за много пари, но си струва инвестицията...
549 0

SumoMe.com в момента е стария SumoMe.com. След над 6 години и 1.5 милиона долара, най-сетне успяхме да ребрандираме и вече сме Sumo.com.

Да, правилно прочете. Домейнът sumo.com ни струваше 1 500 000 долара. Това нарежда новото ни домейн име сред Russia.com за 83-ия най-скъп домейн в света. Разбира се, не се случи току-така. Не разпиляхме куфарче пълно с пари просто ей така на стария собственик. Имаше доста повече работа от простото изсипване на пари.

За целта – наехме няколко добре известни домейн “детективи”, които да ни помогнат в покупката на sumo.com. Това не помогна, колкото си мислехме, че ще помогне. Купихме SumoS.com, за да се почувстваме по-добре. Не помогна. Наехме хора, които да изпратят фалшиви имейли на собственика, за да разберем неговата заинтересованост относно евентуална продажба. И това не помогна. А аз изпращах това съобщение на всеки 6 месеца в продължение на 7 дълги години.

В крайна сметка, след всичките тези усилия, се сдобихме с желания домейн и да се ребрандираме. Забавното в този случай е, че след края на сделката, се замислих какво ли можехме да закупим с тези пари. Една супер кола McLaren F1, NetJet частен абонамент, 5 къщи в Остин. Човек даже не може да заспи в sumo.com. И все пак, знам, че това беше правилният избор в нашето развитие. Ето защо:

Една дума

Марк Зукърбърг ме нае да работя за thefacebook.com преди няколко години. Името звучи странно, нали? И Марк си мислеше така. В последствие Марк разбра колко е важно да притежава facebook.com. Именно заради това той закупи всеки facebook домейн на пазара, както Google притежават всеки домейн с техния бранд. Един мой приятел, който няма да спомена по име, притежаваше Facebook.org. Той успя да го продаде на Марк Зукърбърг за малко над 3500 акции в компанията. Нека да го сметна вместо теб. В момента тези акции на борсата струват над 800 000 долара. Само си помисли още колко може да са заплатили за останалите домейн имена.

Всеки може да притежава домейни с по две или три думи, но тези с една дума имат повече престиж. Просто беше важно да закупим домейна с едната дума!

Четирибуквено име

Всеки запознат с домейн пазара днес знае, че колкото по-кратки са имената, толкова са и по-скъпи. Но защо? Защото са кратки и лесни за запомняне.

От Аптраил

Спомняш ли си старото ни име – bittsmart.eu Доста трудно за запомняне, нали? А произношението, когато се опитвах да го кажа на някой познат? Истината е, че ми беше много трудно. Можеш да си го представиш. За това решението да минем към MarketKing.bg беше наистина правилно. Ноа Каган от Sumo също знае това и неговото решение за покупка на новия домейн се оказва изключително важно за развитието на целия бизнес.

Докато работих с Aaron Patzer в mymint.com бях доста против относно идеята му да закупи Mint.com. Не смятах, че клиентите се интересуват от подобни неща. “Единственото от значение е, че имаш страхотен продукт и услуга”, казваше младия Ноа.

Все пак, Аарън беше основателя и даде 3 процента от акциите на компанията, за да се сдобие с домейна mint.com. В крайната сделка за покупка на Mint.com, домейнът беше покачил цената си до 8.1 милиона долара. Ето колко беше важно това име за Аарън. В негова защита, на кой домейн бихте се доверили повече: mint.com, който звучи повече като финансова компания или на wesabe.com, което повече звучи като фетишистки онлайн магазин?

Въпросът е, че wesabe по онова време бяха най-големият ни конкурент. Кога беше последният път, когато чу за тях? Именно! Този четирибуквен домейн звучеше по-добре, носеше повече доверие, отколкото името на конкурента. Просто има нещо специално в тези четирибуквени домейн имена.

Постави своя флаг на върха на планината

Знаеш ли колко компании съдържат “Sumo” в името си? Твърде много са! Не би си представил колко пъти хората са ми казвали – “Ооо, и твоята компания има sumo в името си! Колко хубаво!” Всъщност не е никак хубаво… за нас.

И ти можеш да попаднеш в подобна ситуация, когато има стотици други бизнеси, които имат име подобно на твоето. Изпъкването в днешно време е много по-трудно, когато потребителите бъркат името ти. Точно за това ние се запътихме директно към решаването на този проблем. Вярно е, че има стотици, ако не и хиляди домейни съдържащи sumo в името си, но като притежатели на Sumo.com ние сме позиционирани като оригинала. Ние сме sumo.com

В крайна сметка, 1 500 000 долара е много за домейн име. Но Sumo е бранд, който ще бъде наш завинаги. Важното в случая около брандинга ни е, че показва на нашите клиенти, бъдещите ни служители и конкуренти, че сме сериозни и ще се задържим на пазара за дълго.

Какво казва твоето домейн име за твоя бизнес? А какво можеш да си купиш за тези милион и половина долара, които ние дадохме за нашия домейн?

Ноа Каган

Безплатен хостинг!

Ако си търсиш безплатен WordPress хостинг за твоя сайт. Можеш да се регистрираш от този линк и да заявиш своя хост от Hostinger!

Коментирай

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.