/ 

PASSWORD RESET

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


REGISTER


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


Издание за маркетинг, реклама и финанси.

Защо новата реклама на Samsung няма да ме накара да сменя Apple?

Новата реклама на Samsung тролва Apple по страхотен начин. Но защо все пак, това е лошо за корейците?
,
244 0

Миналата неделя Самсунг пусна страхотна нова реклама в Youtube, опитвайки се да насочи Apple потребителите към серията Galaxy. Основният й аргумент е, че през последните години Apple изостава, дебютира “нововъведенията” на iPhone, които Samsung вече е представила с моделите на Galaxy, които хронологично се пускат и първи.

Но, аз съм тук, за да споделя защо смятам, че колкото и добра да е рекламата, толкова е и лоша за компанията.

Преди да продължа, нека споделя, че съм фен на iPhone. Смених android телефона си Motorola Moto G първо поколение с iPhone 5, а сега съм с iPhone 7 Plus. Никога не съм имал Samsung устройства. Но много мои приятели са използвали техни телефони. Честно да си призная не смятам, че имат нещо особено. Като Apple потребител мога да кажа, че последните им модели Galaxy Note 8, Galaxy S8 и Galaxy S8+ изглеждат по страхотен начин. Не съм ги използвал, но имах възможността да ги държа в ръката си, докато бях в Щатите. Дизайнът на трите модела е впечатляващ. Но нека не се отплесквам от главната тема на статията. Защо тази тяхна реклама може да им навреди повече, отколкото да им помогне?

Samsung са насочили поглед към най-големия си конкурент

Това трябва да бъде реклама за Самсунг. Но знаеш ли какво е забавното в този случай? И първата, и последната снимка в клипа са на Apple iPhone-и. Рекламният спот започва с главния герой Ерик, който върви покрай ентусиазирани Apple фенове, чакащи първото устройство на компанията през вече далечната 2007 година. След това идва моментът, в който Ерик се обажда на близък човек, използващ новото си американско устройство. За мен лично това е доста носталгичен момент, когато започва една нова ера в историята на мобилните апарати.

Към края на видео клипа, Ерик минава отново покрай редица от чакащи фенове на Apple, но с разликата, че този път тя е много по-къса. Хора, които чакат новия юбилеен ултра модерен флагман на американците – iPhone X.

Проблемът е, че тези образи са самоунищожителни. Те обръщат внимание на главния конкурент на Samsung и предоставят на Apple безплатна реклама за новия им телефон (който много рецензенти наричат новия златен стандарт за смартфон).

Това (несъзнателно) подчертава силните страни на Apple

И аз като Apple фен мога да призная, че може би, Епъл губят ролята си на иноватор на смартфон пазара. Но стратегията на Apple, поне през последните няколко години, е не да дебютира с нови технологии. Вместо това се изгражда репутация, основана на:

  • Подобрение на наличната технология.
  • Натискане на индустрията до следващо ниво
  • Привеждане на много функции заедно в пакет, който е стилен и лесен за ползване

iPhone X е перфектният пример за това. В различни ревюта потребителите признават, че Samsung първи въвеждат и използват OLED дисплеите (които по-скоро са по-добри от LCD екрана, използван в повечето смартфони в продължение на години), Apple чак сега пускат модел с този вид дисплей.

Технологията, използвана във Face ID, е известна още в лаптопите, но не и в мобилните устройства (поне не в този мащаб). И този липсващ жак за слушалки? Разбира се, все пак може да е болка за някои, но реалистично казано, това беше неизбежна промяна, която Apple просто прокара напред. Бях споменал горе, че в момента съм с iPhone 7 Plus и липсата на 3,5 милиметровия жак не се усеща.

Когато Samsung демонстрира, че имат някои функции първи, те само привличат вниманието върху факта, че Apple се е подобрила в редица от тях и е популяризирала други промени, които със сигурност ще бъдат копирани в близко бъдеще.

apple

Разбирането за повечето Apple потребители е грешно

Когато Ерик минава покрай онези фенове на Apple наредили се да се сдобият с новия им телефон, Samsung се забавляват с това, което мнозина наричат култът на Apple – тези потребители, които трябва да имат абсолютно най-новите продукти на компанията веднага, независимо от цената.

Но има нещо важно, което корейците изпускат – повечето потребители, включително и аз, не спадаме към този така наречен “култ”. Вземи мен като пример. Никога не съм се редял на опашки, чакайки с нетърпение ново тяхно устройство. Чаках с години да мога да си позволя iPhone, а година след това успях да си купя и техен флагман, дори да е модел от 2016-та година. На всичкото отгоре подарих и на сестра ми Apple смартфон – iPhone SE.

Знаеш ли защо потребители като мен харесват Apple? Едно от нещата е невероятния iOS и потребителски интерфейс. Също така, обожавам уникалния дизайн на устройствата им, които много техни конкуренти копират през годините. Но може би най-важното е, че Епъл предлагат страхотна възвръщаемост на инвестицията. Да, това е вярно – техните джаджи работят дълго време. Старият ми iPhone 5 работи все още страхотно.

Ето защо: Samsung, вие правите страхотни продукти. В този свят има достатъчно място както за вас, така и за Apple. Но ако е много важно да привлечете клиентите от най-големия си конкурент, съсредоточете се върху силните си страни и направете възможно най-добрата версия на продуктите си.

Подобни реклами може да ме накарат да се смея, но те няма да ме убедят да си купя вашите телефони.

Коментирай

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.