Здравей,
помниш ли за миниатюрната подробност в ума ти, за която споменах в миналата статия, която всъщност прави разликата между привличане и досаждане.
Ще ти припомня за всеки случай…
Това е същото нещо, което различава досадните свалячи, от които момичетата искат да избягат и онези, които просто отиват и си взимат това, което искат (дори жените се кефят на подхода им, събужда възхищение в тях, че понякога даже им се разтапят в ръцете, на място.)
И това е нещо, което се улавя подсъзнателно от хората. Повечето хора дори не могат да си обяснят защо харесват даден човек или бизнес. Или дори да си го обясняват, често бъркат в предположенията си, защото става дума за инстинкт и въздействие на ниво, което е неуловимо за 5те сетива и необяснимо за необразованият на дълбоко по въпроса човек.
Инсталираш ли тази миниатюрна подробност в ума си, можеш да кажеш чао на неувереността, страха от отхвърляне и отлагането да се покажеш, за да продадеш себе си… или това, което имаш за хората.
За да го разбереш най-добре и да има някакъв шанс да се инсталира в ума ти, ако все още не е, без да плащаш за коучинг, ще ти обрисувам една картина.
Спокойно, ще бъде безболезнено.
Представи си, че това, което имаш може да спаси малко момиченце от смърт или да спре 3та световна война…
…ще оставиш ли страха от отхвърляне или провал да те спре да предадеш решението?
Едва ли!
Ти си на правилната мисия и ще направиш всичко възможно, заради правилните причини да помогнеш на хората.
За това трябва да инсталираме следната нагласа в ума си и тя се крие в автентичното и непоклатимо вярване, че можем и ще направим всичко, което си наумим. Точка.
Истинската етична продажба се изразява в това, че когато е осъществена, клиентът ще бъде обогатен по начин, който той иска.
Продажбата най-вероятно ще разреши проблем, който обитава дните му. Ще подобри процес или ситуация от ежедневието му. Или ще го направи по-здрав, по-богат, по-щастлив, по-красив, по-спокоен, по-уверен или нещо друго по-…
И това вярване е подкрепено от факта, че това, което предлагаш наистина добавя стойност на хората и че тя е толкова голяма, че парите, които искаш са 10 пъти по-малко, отколкото наистина струва.
Например един от курсовете ми за онлайн маркетинг (не продавам нищо в тази статия, курсът в момента не е достъпен така или иначе – просто давам пример) събира почти цялото ми ноу-хау за това как изградих собствения си бранд и как помогнах на други да го направят. Цената му от 484лв. в момента е 40 пъти по-ниска от действителната му цена, ако смятаме колко съм вложил, за да се уча от най-добрите в бранша.
За да науча всичко, което предавам там съм инвестирал над 20 000лв. в курсове и коучинг програми, за да се образовам по темата.
Но дори всички тези инвестиции не са същинската стойност на курса ми, защото в крайна сметка може всичко това да е просто теория, без практическо доказателство и всъщност да няма никаква стойност в това, което предавам.
Истинската стойност се крие в 2 неща:
- Грешките ми – които са стрували пари и време в продължение на 5 години тестове и прилагане, за да стана експерт, не просто да знам неща. За да се уверя кои теории работят и кои не за различните ниши. Тях дори не ги включвам в сметките по-горе.
- Успеха на програмата. Успехът, който постигат тези, които я прилагат прилежно и моят личен пример за това как създадох и развивам моите бизнеси.
И увереността, която имам в тази програма може да изчезне само и единствено, когато някой мине през програмата, приложи всичко научено, както съм описал и се провали.
А този процес не се проваля!
За това все още мога да я предлагам с увереност и постоянство, без да чувствам, че досаждам или напъвам някого. Който се е включил и е приложил наученото, е повече от благодарен. За това аз съм длъжен да опитам всичко, за да го продам. Защото знам, че работи, заслужава си и ще е от голяма помощ за всеки, който иска да успее в бизнеса и кариерата си използвайки интернет.
Надявам се този пример да е изяснил картинката. Първото правило в продажбите и като цяло в успеха е да вярваш в това, което продаваш.
Най-важната продажба в живота ти е да продадеш първо на себе си. Било то продукта/услугата си или дори себе си на себе си. Повече за това ще говоря в друга статия.
Играта на ума е много важна в бизнеса, маркетинга и продажбите. За това на всеки предприемач, който има нужда от побутване в посока собственото си програмиране, му предлагам да се включи в едногодишният ми коучинг или да си намери ментор или личен консултант, който да го напътства по пътя.
Работата е там, че някои хора лесно могат да се объркат и да се самоубедят, че дори да правят нещо, което наранява хората е правилното нещо.
Силата на ума и най-вече самовнушението е изключително мощно средство, както за успеха, така и за провала. И всеки от нас си самовнушава различни убеждения всеки ден… дори всяка минута.
За това коучингът в наши дни просперира. Това е начинът да си правиш проверка с реалността и да се увериш, че настройката ти е правилна и няма да натрупаш, както се казва – лоша карма с действията си.
Аз също имам хора, с които се съветвам. Сам не бих успял. Имам си и няколко трика да се държа на пистата на етиката, като например:
Представи си, че всяко твое действие се записва тайно на камера. И записът ще бъде предаден на твоите поколения напред, за да се учат как да изградят успешен, честен и щастлив живот.
Мощна идея нали
Не помня как ми хрумна дори. Може и да не е моя. Един ден просто ме връхлетя. От тогава съм по-нащрек какви ги върша.
Това е някакъв начин да се стараеш да изпълниш твоето най-добро аз… достойният идеал, който имаш за себе си в съзнанието си.
Накратко, това е разликата между привличане и досаждане – твоята самооценка. Начинът по който възприемаш себе си и това, което предлагаш. Да знаеш, че ти заслужаваш онова място под слънцето, което толкова силно желаеш и предлаганото от теб е достойно за трудно спечелените пари на твоите клиенти… или работодатели.
Но стига толкова психология. Може би има хора, които са очаквали, че ще дам някакви трикове, с които да подхлъзнат хората да им се доверят и да искат да работят с тях, заобикаляйки своите собствени съмнения и бариери? Съжалявам, ако е било така за някои хора. Но нещата не стоят така.
Повярвайте ми. Ако работите върху себе си, самооценката си и това, което предлагате, тогава всеки брандинг трик, който мога да ви дам или намерите сами в пространството, ще проработи за вас.
Упражнението за USP-то от миналата статия е типичен пример за това. Ако имаш добра самооценка и вярваш в това, което предлагаш, работата ти само с това упражнение, може най-малко да удвои успеха ти и да те позиционира магнетично на пазара.
От там нататък е постоянно комуникиране на това, което описва USP-то ти – в статии, постове, подкасти, интервюта, коментари, нетуъркинг срещи, бизнес срещи… навсякъде.
Надявам се статията да ти е била супер ценна. Но дали е така от теб зависи, според това колко ще си вземеш и колко ще приложиш. 😉
Това е от мен за сега,
Иво „Програмистът… на мозъци“ Димитров 😉