/ 

PASSWORD RESET

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


REGISTER


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


Издание за маркетинг, реклама и финанси.

5 Facebook Ads съвета, които ще увеличат продажбите ти

,
300 0

Знам, че имаш онлайн магазин. Знам, че искаш да увеличиш продажбите си в него. Това, което правиш в момента не е достатъчно. Винаги може да се изстиска още малко. Facebook рекламата дава страхотна възможност да направиш точно това.

Въпреки че често пъти се предприемат някои неуспешни експерименти, преди да намериш рекламата, която да се конвертира в печалба, една добра реклама, която се превръща в печалба обикновено покрива разходите за евентуални неуспехи.

Facebook рекламите не са полезни само за достигането до строго таргетирани клиенти към твоя сайт – те могат да се използват за всеки аспект във фунията за продажби.

фуния за продажби

С Facebook Pixel можеш да проследяваш начините, по които хората се ангажират с твоя бранд и да им изпращаш уникални реклами въз основа на това в кой етап от фунията се намират в момента. Конверсиите при посетителите, които влизат за първи път в твоя сайт е ужасно ниска – едва 2 процента и по-малко.  Ако не използваш ремаркетинг за хората, които се ангажират с твоя бранд, значи оставяш пари на масата.

Ето някои от начините, по които можеш да използваш реклами във Facebook, за да увеличиш продажбите си.

Ремаркетинг на продуктови страници

Ужасно малко ще са хората, които ще си поръчат нещо от теб, ако за първи път влизат в твоя онлайн магазин. Споменах горе, че този процент е едва 2 и по-малко. Дори и да създадеш уникално добра реклама във Facebook и да таргетираш перфектната аудитория, ще има милион причини поради, които хората няма да си купят нищо от теб от първото посещение. Но това е нещо нормално. Не се стряскай.

Докато те са посетили продуктовата ти страница, знаеш, че имат някакъв интерес към даден твой продукт. Можеш да създадеш персонализирана аудитория само от хората, които са видели продуктовата ти страница.

След това, когато създаваш персонализирана аудитория за продуктови страници можеш да изключиш текущите клиенти, което означава, че можеш да премахнеш хората, които вече са направили поръчки от теб. Така твоята реклама ще бъде насочена само за тези, които все още не са си купили нищо от твоя магазин.

Нещата стават по-сложни, когато правиш ремаркетинг за няколко продукта, но това е добър начин да започнеш. Дай на тази къстъмизирана аудитория бонус за това да се върнат в сайта ти и да си направят някаква поръчка. Например, можеш да дадеш промо код за 10 процента отстъпка, ако се върнат и направят покупка от теб.

Също така, можеш да стартираш подобна ремаркетинг кампания в началото на всеки месец, тъй като повечето хора получават заплатите си по това време от месеца. Първият път, когато някой е посетил сайта ти, може би е искал да закупи нещо, но може да е нямал парите – в този период вече ги има. Така, че пробвай със тази стратегия. Тази тактика е особено полезна, ако клиентите ти са по-млади и имат по-малък разполагаем доход.

Възстановяване на изоставените колички

За да направиш своя ремаркетинг още по-добър, можеш по-добре да таргетираш своите реклами във Facebook. Как да стане това? Когато даден посетител влезе в някоя от продуктовите страници на твоя сайт, постави стоката в своята кошница, но да не направи поръчка. Така, можеш да таргетираш хората, които не са стигнали до покупка в своя сайт, но са успяли поне да сложат продукт в кошницата си.

В проучване за харченето ни за празниците, Adobe открива, че 30% от хората поставили покупки в количките си водят до поръчка за настолни клиенти, но само 19% от хората сложили продукти в количките водят до поръчка за мобилни клиенти. Това значи, че тези потребители на десктоп устройства са по-склонни да завършат своите ордъри, когато посетят даден онлайн магазин. Възстановяването на изоставенте колички може да бъде много изгодно.

Хората, които изоставят количките си се нуждаят само от малко натискане, за да завършат поръчката си, така че можеш да ги потикнеш да се върнат с някоя промоция или бонус. Помоли ги, ако са забравили да завършат поръчката си, добави снимка в рекламата и им дай насока, за да направят покупката си при теб.

Истински добрите маркетинг специалисти използват ремаркетинг инструменти и дават малки промоции на своите клиенти, ако те не са завършили своите покупки. Има значение за самата отстъпка, ако клиентът вчера е изоставил своята количка или го е направил преди няколко седмици. Давай по-големи отстъпки на тези, които от доста време не са се ангажирали с твоя бранд.

Когато таргетираш потребители на изоставени колички, можеш да очакваш по ниска цена за придобиване (CPA – cost per acquisition).

Upsell на клиенти

Сегментирането на списъка ти с имейли, за да продаваш допълнителни продукти на съществуващи клиенти, е умна идея. Същият принцип важи и за рекламирането във Facebook. Ако някой си купи продукт А и Б от теб, но не и В, можеш да таргетираш този клиент и да го насочиш да си купи и третия продукт с индивидуална промоция. Някой, който е купил от теб няколко пъти, ти се доверява и има благоприятно мнение за твоята марка. Това е лесна продажба. Не се страхувай да действаш директно.

Можеш да получиш невероятна възвръщаемост на разходите за реклама за тези видове кампании. Установените компании определено трябва да обмислят тази тактика, когато представят нов продукт.

Интегриране на Facebook Ads с маркетинг на съдържание

Когато се използват по правилния начин маркетинга на съдържанието и Facebook рекламите могат да се окажат невероятна комбинация. Създаването на съдържание за всеки един аспект от продажбената фуния, а след това промотирането й пред специфична аудитория с използването на реклами във Facebook са наистина страхотно оръжие.

Например, ако някой е видял бамбуковите ти четки за зъби, но не е направил покупка, използвай ремаркетинг, за да популяризираш продуктите си и да промотираш важността на хигиената на устата. Ако хората се ангажират с публикацията, направи ремаркетинг, за да популяризираш продукта си или за допълнителна публикация по свързана тема. Колкото повече даден потребител се ангажира с твоята марка, толкова повече се увеличава шансът той да купи от теб, когато му направиш предложение.

Използвай Lookalike аудитории

Ако имаш списък с няколко стотин клиенти – това е супер. Но, ако имаш списък с няколко хиляди клиента – то това е още по-невероятно. Това ти позволява да създадеш Lookalike аудитория във Facebook на хора, които приличат на твоите купувачи. Колкото повече данни имаш за началната си аудитория, толкова по-точна ще бъде твоята Lookalike аудитория.

Малките аудитории споделят най-много прилики с твоите клиенти, докато по-голямата аудитория има по-голямо разнообразие. Именно за това е добре да използваш различни техники в своя маркетинг микс и Facebook рекламите си. Добре е да използваш възможно най-много от опциите, които тази социална мрежа ти дават.

Ако твоето съдържание е доказано, че поражда ангажираност, то вероятно ще работи и с твоята lookalike аудитория. Опитай се първо да изпратиш тези хора на някоя своя статия, след което направи ремаркетинг, за да ги изпратиш на страницата си за продукти.

Коментирай

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.