/ 

PASSWORD RESET

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


REGISTER


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


Издание за маркетинг, реклама и финанси.

Брандинг, НЛП, USP и примери

1.05K 0

Здравей,
да продължим по темата брандинг

Първата част на статията може да видиш на следния адрес – Брандинг – какво не са ти казвали за него?

В днешната статия ще засегна 2те най-големи грешки, които бизнесите правят и ще ти дам насоки как ти да ги избегнеш, а също и как да бъдеш с едни гърди пред всички… за това е малко по-дългичка от предишната. 😉

Знаеш ли каква е първата най-голяма грешка, която хората правят в маркетинга с брандинга си?

Да пазят тишина!

Както говорихме в миналата статия – Брандинга е относно привличане на внимание и създаване на впечатление.

Това, като цяло не е трудно да се направи. Трудното е да го направиш правилно.

Хората гледат на маркетинга и брандинга, като нещо, което се прави, вместо нещо, в което се превръщат или да бъдат (тоест себе си).

Защо ли?

Една от главните причини е страх.
Страх да покажат истинското себе си.
Страх да не привлекат прекалено много внимание. Страх да не сa твърде шумни и досадни.
Страх ги е, че може да загубят всички, които са им обърнали внимание, защото може би няма да ги харесат.

Иронията е, че заради тези страхове, те постигат точно тези ефекти, от който се плашат най-много.

Когато си себе си и стоиш зад мнението си, издаваш увереност, мотивация и целеустременост.

А когато използваш всякакви хитринки, за да се предпазиш от по-горе изброените страхове, всъщност издаваш неувереност, страх, съмнение в себе си, некомпетентност, неяснота относно собствената си посока и тази на бизнеса ти… и куп други сигнали, които всяват съмнения у хората относно имиджа ти.

В бизнеса и като цяло в живота има два начина да се позиционираш:
Или като човек, когото едни го обичат, а други очевидно не го харесват.
Или като човек, който не оставя никаква емоция у хората, тоест на тях им е все тая за него и това, което има да каже. Такива хора се опитват да угодят на всички и пренебрегват собствените си желания. В крайна сметка имат посредствен живот и бизнес.

Виж, по-добре да изгубиш половината аудитория, която няма да купи от теб, за да спечелиш другата половина, която ще купи от теб.

Вместо да имаш една огромна аудитория, която просто кръжи около бизнеса ти и купува само, когато си им най-удобен. Тоест, когато … евентуално… си последният им възможен избор.

В крайна сметка имаш посредствена аудитория, за която си просто част от шума в пространството и нищо повече или по-различно. Обезличаваш се.

Хората, ще ти обърнат внимание, когато заставаш зад позицията си. Идеята е да привлечеш тези, които са на твоето мнение. Ако угаждаш на мнението на всички, губиш уважението и на тези, които наистина ще застанат до теб.

Относно този урок можеш да прочетеш в статията ми “Историята на един пич, който се мислеше за пич, докато не стана пич.” Там споделям личния си опит и ще видиш как това, за което говоря се изразява в живота и ежедневието.

Дори в тази история, това което правя е брандинг. Там разкривам себе си, мислите си и мнението си относно нещата. Разкривам как съм променил мисленето си и още по-важното защо. С тази статия изграждам така наречения в НЛП рапорт с конкретна група читатели, чрез лична история и припознаване, за да изградя доверие и близост.

И това не са трикове. Научно доказано е, че когато си себе си, тогава всъщност правиш нещата, които обикновено някои хора и бизнеси се опитват да пресъздадат по изкуствен начин.

Какво да си вземеш от този урок?

Бъди себе си, говори, изразявай мнение, бъди верен на принципите и вярванията си и признавай грешките си, ако си направил такива. Не бягай от себе си, така или иначе не можеш. Хората усещаме, когато някой се прави.

Имам една идеална кратка статия, която ще допълни този урок и ще донареди пъзела в ума ти: Ти си Ферари, ама ореш в нивите.

А сега втората най-голяма грешка…

Някои бизнеси са шумни, но по глупав, наивен или досаден за идеалните клиенти начин.

В наши дни бизнесите се опитват да грабнат вниманието на потенциалният клиент, чрез какви ли не хитринки и сладки слогани. И единственото, което те правят е да забавляват хората, но не и да помагат на продажбите така, както би трябвало.

Сещам се за един пример, при който дори не запомних името на фирмата. Смятай колко им е помогнал следният подход.

Чули са от някъде, че секса продава и бяха сложили в заглавието на статията си думата “СЕКС” с главни букви. И статията продължаваше с “Сега, след като привлякох вниманието ви, нека ви кажа за новостите относно финансовите инвестиции.”

Няма връзка между заглавие и съдържание.

Да, може да са грабнали вниманието… но на кого?

Ти как мислиш? Едва ли е било на правилните хора по правилният начин.

Едно от най-отвратителните чувства е да те подведат.

За това, каквото и да правиш, никога не подвеждай хората със заглавието на рекламата или статията си.

Опитай да измислиш смело и дръзко заглавие, но не забравяй, че то трябва да е свързано с това, което следва да видят.

Дори да използваш само думата СЕКС, като заглавие, поне обясни защо го правиш – бъди искрен и честен.

Правилните хора, ще те разберат. Но дори тогава не е сигурно дали ще постигнеш резултата, който искаш (най-вероятно продажба).

За да можеш изобщо да си позволиш да подхождаш по подобен начин и да очакваш някакви резултати, трябва да си известно и разпознаваемо име на пазара ти.

Хората трябва вече да знаят за какво става дума, само като видят името, логото или лика ти.

Ако те разпознават толкова добре, няма значение как ще започнеш разговора или как ще се появиш облечен. Те вече ще знаят какво да очакват от теб, защото имаш изграден бранд. Точно както е сред твоите приятели, които си те знаят от години.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Какво научихме до тук?

Привличай внимание смело, като бъдеш себе си, стоиш зад мнението си и всичко, което говориш е релевантно към това, което предлагаш на пазара.

За да успееш да действаш върху тези стъпки правилно, трябва да си много наясно с няколко неща.

И точно това е упражнението, което обещах да ти дам в тази статия, за да си с едни гърди пред другите:
Кой си ти?

На кого помагаш?

С какво им помагаш?

Как точно им помагаш?

Зад какво стоиш?

Срещу какво стоиш?

С тези въпроси създаваш своето така наречено USP (Unique Selling Proposiotion/Positioning – има няколко начина, по които е познато).

Има много начини да създадеш USP. Може би по-натам, ще напиша статия с различните формули за създаване.

Най-общо казано твоето USP отговаря на въпроса “Защо Аз (твоят потенциален клиент) да избера да правя бизнес с теб, вместо който и да е друг вариант на пазара, който ми е достъпен?”

Ето дисекция на моето USP, с което грабвах вниманието на хората последните 3 години. Доста е детайлно. До сега не мисля, че съм го обяснявал в такава дълбочина. С дебелият шрифт е USP-то ми, а в скобите е обяснението.

Когато ме попитаха с какво се занимавам, винаги започвах така:

Програмист съм… (правя пауза и хората възкликваха по най-различен, но незаинтересован начин, след което продължавах с)… на мозъци. (и тогава вече вдигаха вежди и ме зариваха с още въпроси в повечето случай. Или дори да мълчаха, аз си продължавах по USP-то.)

Помагам на съзнателните предприемачи (на кого помагам) да открият мисията си и да постигат целите си (как им помагам) по естествен начин (зад какво стоя), без излишни драми и сътресения (срещу какво стоя).

(Тези думи създаваха още повече интерес в потенциалните ми идеални клиенти, а следователно и още въпроси към мен. Така можех да разкрия още повече за дейността си, понеже има нужда от обяснения, но ако се опитах просто да им излея цялата информация, без сами да са я поискали се губи интерес и се получава монолог. Идеята е да стане разговор. И в този разговор да обясниш как можеш да си от полза на този човек и защо ти да си неговият избор. И след това задълбавам с това как точно им помагам…) Помагам им да се справят със страхове, фобии, ограничаващи убеждения, за да не саботират сами целите, които искат да постигнат. 

(Ако ме питат какво означава съзнателни предприемачи, обяснявам) Това са хора, които искат повече свобода, искат работа със смисъл и искат животът им да е от значение. (След това, ако е нужно се гмуркам и още по-надълбоко, като давам примери на случаи, с които съм работил, но много накратко.)

(И след, като човека вече знае кой съм, на кого помагам, с какво му помагам, зад какво стоя (естественият начин, без медикаменти и апаратури), срещу какво стоя (излишните драми и сътресения) идва ред аз да започна да го разпитват относно него – Какво го вълнува, какви са желанията му, страховете му, какво го спира да постигне желаното, какво е постигнал до сега, какво е опитал и е или не е проработило, какви са предизвикателствата, с които иска да се справи и т.н.)

Това е най-общо казано. Мога да задълбая за това каква е психологията зад всеки от въпросите в упражнението, но ще ми се изтъркат буквите от клавиатурата, а на теб ще ти окапят очите от четене. 😀

USP-то ми претърпя много трансформации, докато напипам това, което най-много ми пасва и най-важното – което носи добри резултати.

Запомни нещо много важно!

Когато дялаш твоето USP не е важно още от първото прочитане клиентът да иска да те купи. Това също е голяма грешка на повечето хора. Идеята на USP-то е да грабне вниманието и да създаде впечатление/очакване/интерес в ума на потенциалният клиент.

За да поиска той (самостоятелно) да разбере още от теб относно дейността ти. За това говорим за привличане на внимание, а не за досаждане.

Знаеш ли всъщност, че разликата между досаждане и привличане се крие в една миниатюрна подробност, която всъщност прави двете неща напълно различни едно от друго.

Защото и в двата начина присъстват: създаване на шум, изразяване на мнение и постоянство в предлагането на услугите/продуктите ти.
Но ефектът им е коренно различен.

И тази разлика се крие в твоят ум. Това е същото нещо, което различава досадните свалячи, от които момичетата искат да избягат и онези, които просто отиват и си взимат това, което искат (дори жените се кефят на подхода им, събужда се възхищение в тях, че понякога даже им се разтапят в ръцете, на място.)

И това е нещо, което се улавя подсъзнателно от хората. Повечето хора дори не могат да си обяснят защо харесват даден човек или бизнес. Или дори да си го обясняват, често бъркат в предположенията си, защото става дума за инстинкт и въздействие на ниво, което е неуловимо за 5те сетива и необяснимо за необразованият по въпроса човек.

За тази разлика обаче ще ти разкажа в следващата статия, че тази стана дълга вече.

Това е за днес,
Иво “Програмистът… на мозъци” Димитров 😀

Първата част на статията може да видиш на следния адрес – Брандинг – какво не са ти казвали за него?

Трета част – Как да привличаме без да досаждаме?

Коментирай

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.